Sida 1 av 2

Proace verso carplay problem

Postat: lör 20 aug 2022, 11:02:35
av DennisL
Hej
Köpt en helt ny Proace verso 2022.
Carplay eller android auto funkar inte. Säljaren säger att bilen är uppkopplad.
Och att jag har funktionerna. Testat bara USB , bara bluetooth men ingen carplay. Följt alla steg i manualen men ikonerna dyker inte upp i displayen.
Trådlösa carplay hittar inte bilen.
Bilen kopplar upp min telefon som iPod ist för USB när jag använder sladd, om det spelar någon roll.
Har jag USB sladdd inkopplad kommer en text, prova att koppla upp med USB för att starta carplay. Men det går ju inte. Uttaget fungerar för jag kan ladda i det.
Provat 2 olika telefoner, olika sladdar men inte apples original. Glömmer säkert något. Tacksam för svar

Re: Proace verso carplay problem

Postat: mån 22 aug 2022, 14:50:26
av riqe
Beror oftast på sladden.
Testa med ny originalsladd från din mobiltilverkare.
Se även till att sladden stödjer dataöverföring och inte bara laddning som vissa kablar gör.

Re: Proace verso carplay problem

Postat: mån 22 aug 2022, 17:34:09
av DennisL
Får väl köpa de. Apple påstår att min bil inte e kompatibel med carplay, men Toyota hävdar att det ska funka

Re: Proace verso carplay problem

Postat: tis 23 aug 2022, 07:26:03
av riqe
Kan vara beredd att ge Apple rätt där kollar man spec på toyota.se så står det inget om Android Auto eller Apple carplay på Proace.
Går jag där emot in på bilar jag är säker har det (Rav4 & Corolla) så står det där klart och tydligt.
"Smartphone Integration, Apple CarPlay och Android Auto (Apple CarPlay trådlös)"

Re: Proace verso carplay problem

Postat: tis 23 aug 2022, 08:43:41
av DennisL
Bara det att Toyota egna support säger att bilen har det, och i broschyren gällande Proace verso. Så står det att den har Apple carplay och android auto.
Asså jag klarar mig utan,var inte därför vi köpte bilen. Tycker bara det är jävligt störigt att Toyota har fel info isf

Re: Proace verso carplay problem

Postat: tis 23 aug 2022, 08:47:36
av DennisL
Kanske missuppfattar det dom skriver, :P

Re: Proace verso carplay problem

Postat: tis 23 aug 2022, 12:44:34
av riqe
Jo jag läste genom broschyren nu med och det skall finnas AA/CP på de två högre utrustningsnivåerna dvs Premium och Executive.
Så har du en Shuttle har du det inte annars tycker jag du skall testa med en orginalsladd.
Skärmbild 2022-08-23 124811.jpg
Skärmbild 2022-08-23 124811.jpg (49.13 KiB) Visad 19176 gånger

Re: Proace verso carplay problem

Postat: tis 23 aug 2022, 13:08:39
av DennisL
Har premium, om det inte finns fast ska finnas. Har man någon rätt att kräva nåt av firman tros…

Re: Proace verso carplay problem

Postat: tis 23 aug 2022, 13:20:45
av riqe
DennisL skrev: tis 23 aug 2022, 13:08:39 Har premium, om det inte finns fast ska finnas. Har man någon rätt att kräva nåt av firman tros…
Ja det kan du om det står i ditt kontrakt eller varudeklartionen på bilen att det skall finnas AA/CÅ så kan du har rätt till att firman skall åtgärda det om det går eller kompenserar dig för avsaknaden av funktion.

Re: Proace verso carplay problem

Postat: tis 23 aug 2022, 13:21:14
av riqe
riqe skrev: tis 23 aug 2022, 13:20:45
DennisL skrev: tis 23 aug 2022, 13:08:39 Har premium, om det inte finns fast ska finnas. Har man någon rätt att kräva nåt av firman tros…
Ja det kan du om det står i ditt kontrakt eller varudeklartionen på bilen att det skall finnas AA/CP så kan du har rätt till att firman skall åtgärda det om det går eller kompenserar dig för avsaknaden av funktion.