Prius plug-in-hybrid laddar inte

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
petsva
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 13 sep 2022, 19:13:59
Bilmodell: Prius plug-in-hybrid
Årsmodell: 2012
PostOrt: Täby
Land (Country): Sverige

Prius plug-in-hybrid laddar inte

Inlägg av petsva »

Häromdagen slutade min plug-in-hybrid-Prius att reagera när jag försöker ladda. Någon som har tips kring var det kan vara?

Det är en 2012-modell. Jag har just skaffat en laddbox. Provade att ansluta till laddboxen och det funkade -- lampan bredvid uttaget tändes men släcktes efter en kort stund. Då tänkte jag att det berodde på att bilen redan var laddad.

Efter biltur provades anslutning igen, men inget händer. Provar även med tidigare fungerande sladd anslutet till vanligt vägguttag -- inget händer.

Kan något ha hänt vid första försöket med laddboxen? Jag ansluter med typ 2 till typ 1-sladd. Inget ska väl överbelastas vid sådan anslutning?

/Peter