Finns det inga auktoriserade verkstäder för Toyota än Toyotas egna?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Jarfr
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 24 jan 2023, 14:07:28
PostOrt: 127030

Finns det inga auktoriserade verkstäder för Toyota än Toyotas egna?

Inlägg av Jarfr »

Hej,

Jag försöker hitta någon auktoriserad Toyota verkstad som INTE är Toyotas egna, dom är väldigt dyra.

Någon som känner till sån verkstad?
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Finns det inga auktoriserade verkstäder för Toyota än Toyotas egna?

Inlägg av Glenn »

Vet ej om det finns, men toyotaverkstäder har olika pris beroende på avr dom ligger nånstans, beger du dej ut på "landet" så brukar priserna vara lägre.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Jarfr
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 24 jan 2023, 14:07:28
PostOrt: 127030

Re: Finns det inga auktoriserade verkstäder för Toyota än Toyotas egna?

Inlägg av Jarfr »

Jo tack, jag har märkt det. Hela 50% dyrare i Stockholm. Det lönar sig att åka långt.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4775
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Finns det inga auktoriserade verkstäder för Toyota än Toyotas egna?

Inlägg av Glenn »

Ja, bara att köra en halvtimme ut från stockholm kan göra stor skillnad märkligt nog.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Hanzzon
Inlägg: 113
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:32:08
Bilmodell: MR2 Turbo+Prius 3-10
Årsmodell: 1990
PostOrt: EDSBYN
Land (Country): Sverige
Ort: EDSBYN

Re: Finns det inga auktoriserade verkstäder för Toyota än Toyotas egna?

Inlägg av Hanzzon »

Jo självklart finns det "privata" lokala Toyota återförsäljare och verkstäder, de flesta utanför storstäderna skulle jag nog säga.
Några exempel är Holmlunds bil i Avesta, Bilhörnan i Sandviken eller Norén & Skyttner Toyota i Ljusdal som alla har väldigt bra rykte och omdömen.
Norén & Skyttner i Ljusdal har blivit utsedd till Sveriges bästa Toyota återförsäljare om jag minns rätt och dom är grymma!

Jag jobbar själv på en liknande privat verkstad på Edsbyns Bilvårdscenter AB som är en gammal Toyota verkstad med gott rykte men vi jobbar i dag med alla bilmärken och är ansluten till Autoexperten och standarden "Godkänd bilverkstad" då enbart Toyota ger klent med jobb för oss som verkstad men vår specialitet är fortfarande Toyota med originaldelar samt Volvo och VW som vi säljer flest verkstadstimmar till.
riclin
Inlägg: 232
Blev medlem: fre 17 maj 2013, 08:40:44
Bilmodell: Prius
PostOrt: Stockholm
Land (Country): SWEDEN

Re: Finns det inga auktoriserade verkstäder för Toyota än Toyotas egna?

Inlägg av riclin »

LG bil och motor i Alby, Botkyrka. Varit auktoriserade för Toyota i 18år, även Subaru. Mellanservice ca 1000kr billigare, än bilia kungens kurva 5km därifrån. Fullservice ca 3000kr billigare. Du hittar dom på Toyotas hemsida under service. Där kan du se priser på nästa service hos alla auktoriserade Toyota verkstäder i Sverige, utom Europeiska motor. Förmodligen för att dom är dyrast i Sverige, och inte vill skylta med detta.

Du får Toyotastämpel, alla garantier fortsätter gälla. Jag servar där. Dom säljer inga bilar, enbart service, plåt, och däck. Därför okända för många. Tog mig ända till förra året att hitta dom. Nu har jag gjort de 2 senaste servicarna där. Nån hundring eller 3, billigare än Uppsala och Norrtälje.

Kika på googlerecentioner, folk är väldigt nöjda med LG bil och motor.
Skriv svar