byta toyota aygo mot toyota yaris

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
roru
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 05 jun 2013, 19:37:24
Årsmodell: 0

byta toyota aygo mot toyota yaris

Inlägg av roru »

hejsan.

jag har en toyota aygo från 2011...har varit nöjd med den..men vill nu byta...tycker att den är ganska bullrig..och jag vill ha en lite bekvämare bil å krocksäkrare.

funderar på att köpa en yaris 2018-2021...

1:är en yaris mycket mindre bullrig än en aygo?

2:om jag kör ca: 1200 mil per år....är det värt att köpa en hybrid då..kostar ju lite mer....å kanske dyrare å serva?

3: vissa bilar har betäckningen Y20..är den bara lite mera stajlad?

mvh roland
Användarens profilbild
Johnny Blade
Pay User
Inlägg: 1714
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 09:37:57
Bilmodell: Crown
Årsmodell: 1984
PostOrt: Avesta
Land (Country): Sverige
Ort: Aghastadhum
Kontakt:

Re: byta toyota aygo mot toyota yaris

Inlägg av Johnny Blade »

Allt är mindre bullrigt än Aygo. ;)
Jag skulle lätt välja hybrid,dom är väldigt trevliga.Du lär nog prova en och få en uppfattning själv om hur bullriga dom är(däcken är iofs en viktig detalj när det gäller buller).
En Yaris är ju väldigt simpelt att serva.Det som tillkommer är hybridhälsokontroll.jag har ingen aning om vad det kostar extra (om det nu ens gör det).
Aygon börjar ju bli till åren så att det kommer extra kostnader nu,såsom bromsar och rost under.
Y20 är en jubileumsgrej,Yaris 20 år.Jag är osäker på vad det innebär.
MS55/MS123/ST165/TA47/YR21/RX80/JZS160
2M/5M-GE/3S-GTE/3T-C/3T-GTE/3S-FE/22R-E/2JZ-GE/4A-F/4A-FE/4A-GE
roru
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 05 jun 2013, 19:37:24
Årsmodell: 0

Re: byta toyota aygo mot toyota yaris

Inlägg av roru »

en toyota yaris 2019 el/hybrid automat ......10600 mil....Motorvärmare med kupéelement...129900 kr...säljs av bilia.där brukar väl tkg ingå.eller?

vet inte om den har vinterdäck

är det ett bra pris?

har typ tänkt ha den 4 år...köra CA 5000 mil
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4780
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: byta toyota aygo mot toyota yaris

Inlägg av Glenn »

yarisen är mkt tystare än aygon..

Min mamma har en yaris som jag kört rätt mycket, min generella åsikt är att den är en väldigt smidig bil i stadstrafik och typ 70-vägar, på motorväg är den inte speciellt trevlig. Motorn räcker inte till, vägljudet är högt och den känns inte speciellt "lugn" på vägen.

..Men då jämför jag iofs med riktiga "väglok" som mina SAAB 9-5 Aero..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Skriv svar