Flytta strålkastarjusterings-motor från gammal strålkastare till ny, Avensis Kombi 2.2 D-4D 2009

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Sideburner
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 18 apr 2023, 10:04:34
Bilmodell: Avensis Kombi 2.2 D-4D
Årsmodell: 2009
PostOrt: Kode

Flytta strålkastarjusterings-motor från gammal strålkastare till ny, Avensis Kombi 2.2 D-4D 2009

Inlägg av Sideburner »

Hej!
Glad amatör som gett mig på att byta strålkastare på Avensis Kombi 2.2 D-4D 2009.

Jag skall nu flytta motorn som justerar höjden på strålkastaren från den gamla till den nya. Att få loss motorn från den gamla var inga problem genom att vrida den motsols och med lagom kraft dra loss den lilla vita pinnen i motorn från sitt "kula-klämfäste".

Min nya strålkastare har en svart plastmojäng med en liten gängad stång på platsen för motorn, som jag nu behöver få bort. Den liksom fjädrar när jag försöker dra ut den. Här är min fråga - hur gör jag och hur mycket våld borde jag bruka här för att inte riskera att pajja något när jag lossar detta svarta plastlock i den nya strålkastaren, där jag sedan skall montera elmotorn?

Fridens liljor!