Avensis Kombi 2.0 -17 - Vinande ljud under körning och motorbroms

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Niorau
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 23 apr 2024, 17:53:49
Årsmodell: 0
PostOrt: Avesta

Avensis Kombi 2.0 -17 - Vinande ljud under körning och motorbroms

Inlägg av Niorau »

Har uppstått ett ljud i min Avensis Kombi 2.0 2017 Automat som jag inte förstår vart det kommer ifrån.

Det låter ingenting när man står still, varken på tomgång eller när man ger gaspådrag. Det är ett vinande ljud när man kör som låter mer och dovare vid motorbroms, tycker det hörs mest när man motorbromsar från 50-60 km/h, men kanske är det vägljud som gör att man inte hör det så tydligt annars.

Tycker inte det verkar varvtalsberoende för det låter likadant om jag lägger i 3ans växel manuellt och sen lägger i 4an i samma hastighet. Har testat att stänga av fläkt och AC men det gör ingen skillnad.

Är det någon som har något tips på vad man kan testa för att utesluta saker?