Hej. ABS lampan lyser på min avensis 2.0 2005. Läste ur felkod c1331 open curciut left front wheel. speed sensor curciut.
Böt givaren. Men ändå samma felkod. Tips någon?
En liten fråga till. Behöver byta hjullager vänster fram också. Nav muttern sitter som f_n. Osäker på om den är felgängad eller inte. Nån som vet?
Hoppas på hjälp. Christian.
ABS lampa avensis 2005
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
-
- Bilmodell: Avensis
- Årsmodell: 2005
- PostOrt: Vänersborg
- Glenn
- Super User
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: ABS lampa avensis 2005
Mät upp kablaget mellan sensorn och ABS-boxen.
Angående muttern, brukar vara högergängat men jag har aldrig skruvat på just den bilen, men dom brukar sitta som f-n, bäst är ju att köpa en krafthylsa av rätt storlek (swedol brukar ha bra sortiment med långa krafthylsor) och köra en mutterknack för att få loss den.
Jag försökte loss den mutter på min ST202 med en fast nyckel och lååångt rör utan att lyckades, sen köpte jag en krafthylsa och fick loss den direkt med mutterknacken..
Angående muttern, brukar vara högergängat men jag har aldrig skruvat på just den bilen, men dom brukar sitta som f-n, bäst är ju att köpa en krafthylsa av rätt storlek (swedol brukar ha bra sortiment med långa krafthylsor) och köra en mutterknack för att få loss den.
Jag försökte loss den mutter på min ST202 med en fast nyckel och lååångt rör utan att lyckades, sen köpte jag en krafthylsa och fick loss den direkt med mutterknacken..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
-
- Bilmodell: Rav4 IV & Corolla Hybrid
- Årsmodell: 2013
- PostOrt: Stockholm
Re: ABS lampa avensis 2005
Har aldrig varit med om en felgängad drivaxelmutter på något modernt fordon. Kan sitta som själve attan dock.
Bra hylsa och långskaft är ett måste.
Bra hylsa och långskaft är ett måste.