oljemängd 4a-ge

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
supra3
Inlägg: 38
Blev medlem: sön 13 sep 2009, 23:35:07
Bilmodell: SupraMKIII
Årsmodell: 1989
PostOrt: Tyresö
Land (Country): Sverige

oljemängd 4a-ge

Inlägg av supra3 »

Hej hur mycket olja går det i en 4a-ge motor?
Finns det någon verkstadsbok på näten till en sån motor som sitter i en corolla gts heller finns dom uppgifterna i bökerna som bildelsbutikerna säljer, behöver bla byta kamrem på min bil.

Mvh Kenta
Användarens profilbild
nikwal
Inlägg: 208
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 16:54:49
Bilmodell: celica supra
Årsmodell: 1984
PostOrt: västerås
Land (Country): sweden

Re: oljemängd 4a-ge

Inlägg av nikwal »

en snabb sökning på google fann dessa..
http://www.clubmans.com/random/4age/manual/
http://www.ae86rd.com/manuals/

rembytet är väl ganska standard vad jag minns.. behövs väl inte direkt nån manual sådär egentligen gissar jag.
men om det sitter fast: jag tog en platta och borrade hål i samma bredd som gängorna på remskivan och kapade till så att den fick plats i mitten sen la jag nån mutter imellan eller så i mitten och drog försiktigt på skruvarna, vet inte om det är så man ska göra men det var mitt i vintern och kallt och jävligt så det fick bli så..

misstänker att i boken står det säkert bara "ta bort remskivan" och det vet vi ju hur det brukar vara med sånt.. och försöker man bryta så går det ju definitivt sönder saker..
E85 wants to be free!
supra3
Inlägg: 38
Blev medlem: sön 13 sep 2009, 23:35:07
Bilmodell: SupraMKIII
Årsmodell: 1989
PostOrt: Tyresö
Land (Country): Sverige

Re: oljemängd 4a-ge

Inlägg av supra3 »

Tack nu har man kvällslittratur att studera :D
Skriv svar