Camry -94 Stötdämparen fram vill inte vrida sig.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Eskimoo
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 08 dec 2009, 18:20:49
Bilmodell: Camry 2,2
Årsmodell: 1994
PostOrt: Haparanda
Land (Country): Sverige

Camry -94 Stötdämparen fram vill inte vrida sig.

Inlägg av Eskimoo »

Stötdämparen fram vrids väldigt trögt, stretar emot när man ska vända. På besiktningen säger dom att det ska finnas ett lager som ger efter men när jag besöker toyota verkstaden så säger dom däremot att det inte finns lager till den modellen?
Nu bör man veta att när jag köpte bilen så var båda fjädrarna av i bilen. Det kanske saknas någon del i övre plattan som jag inte vet om. Kan någon detta fel?

/Jani
Hagan
Pay User
Inlägg: 57
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:43:27
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 1991
PostOrt: Grevie
Land (Country): Sverige
Ort: Grevie

Re: Camry -94 Stötdämparen fram vill inte vrida sig.

Inlägg av Hagan »

Jodå, det måste finnas någon form av lagring, kolla i länken, visserligen inte till just din årsmodell men principen är densamma.


http://www.toyodiy.com/parts/p_U_2000_T ... _4803.html

Mvh Håkan
skruvis
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 13 dec 2009, 16:46:33
Bilmodell: Starlet
Årsmodell: 88
PostOrt: Lund
Land (Country): Sverige

Re: Camry -94 Stötdämparen fram vill inte vrida sig.

Inlägg av skruvis »

Klart att det finns ett stödbenslager.. öppna huven & titta uppe på tornen det sitter kanske någon form av gummitäcklock lyft på dem & inspektera..
Starlet-88 med rensad kat, bästa hastighet på plan väg 180kmh+
Skriv svar