Vad krävs för att man ska få ställa milen på 0?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
serverfel
Inlägg: 26
Blev medlem: fre 27 nov 2009, 06:04:51
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 2002
PostOrt: 21211
Land (Country): Sverige

Re: Vad krävs för att man ska få ställa milen på 0?

Inlägg av serverfel »

Fnys skrev:Kan man renovera en motor så pass mycket att man får ställa om milmätaren (heter den så? kommer inte på något annat ord) till 0?
Nu menar jag vad som krävs för att det "lagligt" ska vara ok... eller är det enda alt. att köpa en ny motor?
bara nyfiken :)
Jag personligen tänker inte så mycket på miltal när jag köper bil. Utan tittar mer på bilens skick rent allmänt. Ser den fin ut i karossen, inredningen. Känns den bra att köra. Är där oljud?

Om du säljer en bil till mig som gått 40000 mil, men uppvisar dokumentation på nyligen bytad motor, växellåda, hjulupphängningar, bromsar och dessutom omlackerad och rostlagad. Då köper jag din bil, och struntar fullständigt i milen....

Om du visar mig ett vrak som gått 2000 mil så går jag därifrån utan att ens säga hejdå. Och kanske tvingar jag dig att köra mig hem eller betala bussresa.. haha!
Nutrition
Inlägg: 116
Blev medlem: sön 06 dec 2009, 16:42:16
Årsmodell: 0

Re: Vad krävs för att man ska få ställa milen på 0?

Inlägg av Nutrition »

serverfel skrev: Om du visar mig ett vrak som gått 2000 mil så går jag därifrån utan att ens säga hejdå. Och kanske tvingar jag dig att köra mig hem eller betala bussresa.. haha!
Fast för att en bil ska vara ett vrak efter 2000 mil så är den med 99% säkerhet fransk, då får du skylla dig själv och då får du betala bussresan själv ;)
Started out with nothing and I still got most of it left

NCP21L TS -01
KE30 -77
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Vad krävs för att man ska få ställa milen på 0?

Inlägg av cheetah1 »

Är bilen återställd till det här skicket kan jag eventuellt tänka mig att gå med på det:

http://www.jefflilly.com/Finished_Work/ ... vette.html
Skriv svar