Sida 1 av 2

boostcontroller!

Postat: sön 10 jan 2010, 21:25:00
av scape_2_paradise
Greddy Profec A Boost Controller Något att ha?
Kolla länken nedan, så ser ni vad jag menar:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Greddy-P ... 27ae1675f9

Den ser otroligt enkel och smidig ut. Det gillar jag!
Någon som kan komma med råd och tips ang olika fabrikat mm.
Hör även av er om ni vill göra affärer med mig ;) :lol:

Re: boostcontroller!

Postat: sön 10 jan 2010, 23:01:26
av Cyrix
Jag är nog lite tråkig av mig, men jag tycker att en sån här enkel pryl brukar funka bättre än en elektronisk.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/THE-ORIG ... 3c9b1e61e4

Re: boostcontroller!

Postat: sön 10 jan 2010, 23:22:55
av mortil

Re: boostcontroller!

Postat: sön 10 jan 2010, 23:56:05
av KACE80
Nu hoppar jag in och kanske rör om lite i tråden men men jag ber om ursäkt för detta :) ..
Jo jag undrar varför så många pratar om och verkar vilja ha en Boost Controller?
Dess uppgift så att säga är väl "bara" att kunna reglera laddtrycket innifrån kupen eller har jag missat nåt?
Det kanske är för att en del personer bara tycker att det är en cool mogäng?
Men jag tycker då inte det är värt dessa summor för denna pryl ( om jag nu inte missat nåt ).
Ante.

Re: boostcontroller!

Postat: mån 11 jan 2010, 06:22:02
av Dale
Den jag har så gåre ställa olika laddtryck beroende på varv/hastighet med. Finns även minne för 2 olika ifa man ska "låna" ut bilen till bilprovningen. ;-)

Re: boostcontroller!

Postat: mån 11 jan 2010, 10:41:07
av scape_2_paradise
med en boostcontroller får jag exakt laddtryck helatiden och upp till 20 procent snabbare spoolupp.
Dessutom behöver jag inte vara orolig för att laddtrycket ska rusa. Då jag kopplat bort fulecutdefendern.

Re: boostcontroller!

Postat: mån 11 jan 2010, 12:50:05
av Cyrix
scape_2_paradise skrev:med en boostcontroller får jag exakt laddtryck helatiden och upp till 20 procent snabbare spoolupp.
Dessutom behöver jag inte vara orolig för att laddtrycket ska rusa. Då jag kopplat bort fulecutdefendern.
Blir ju i princip samma med en kula/fjäder ventil(en pysventil är inte samma sak).
Men visst har du mkt pengar över som du inte vill lägga på något annat, så kan du ju köpa en elektronisk.

Re: boostcontroller!

Postat: mån 11 jan 2010, 16:54:57
av mortil
Cyrix skrev:
scape_2_paradise skrev:med en boostcontroller får jag exakt laddtryck helatiden och upp till 20 procent snabbare spoolupp.
Dessutom behöver jag inte vara orolig för att laddtrycket ska rusa. Då jag kopplat bort fulecutdefendern.
Blir ju i princip samma med en kula/fjäder ventil(en pysventil är inte samma sak).
Men visst har du mkt pengar över som du inte vill lägga på något annat, så kan du ju köpa en elektronisk.

är det inte dessa som kallas dawes device eller nå sånt ? i så fall så har 2 av mina kompisar som kör subarus såna på bilarna då dom ska va simpla o bra. ja tycker dom skruvar fram o tillbaka med dom men inte fan händer de nått nämnvärt med laddet.

(OBS: kan även vara handhavande fel)

varför jag har en elektronisk är för att de satt i bilen :) fast jag hade nog skaffat en sån själv också .

Re: boostcontroller!

Postat: mån 11 jan 2010, 17:15:31
av Cyrix
mortil skrev: är det inte dessa som kallas dawes device eller nå sånt ?
Jodå, det är samma typ av ventil.
För mig har dom alltid funkat klockrent, men däremot elektroniska styrningar tycker jag det brukar vara ett jädra meckande innan man får koll på alla inställningar.
Kör ju elektroniskt i min bil, med den styrningen som är inbyggd i Apexi Power FC, men helt stabilt har jag aldrig fått det. Som det är nu Peakar den till på 1,7-1,8, sen ligger den på 1,6 fram tills 70000rpm, då sjunker den ner till 1,5.
Att den sjunker till 1,5, tror jag iofs beror på att turbon är för liten och helt enkelt inte orkar hålla uppe trycket.

Re: boostcontroller!

Postat: mån 11 jan 2010, 18:31:38
av Dale
Med en kulventil å fjäder så får man ju inte någon tuff display å en drös knappar. ;-)