Sida 1 av 1

Trim mr2 turbo gen3..

Postat: fre 15 jan 2010, 12:04:34
av Pulka
Sitter o spekulerar lite löst om man skulle kasta lite pengar på bilen.
Just nu är det en 91-a fast med gen3 motorn i orginalutförande.

Är inte speciellt hej på skruva, så blir till att lämna iväg den för det mesta, men tänkte iaf försöka plocka ihop delar.
Siktar på en hållbar bil med lite mer ös i än nuvarande.

Här är vad jag kollat på,
CP kolvar
Link G4 - Styrsystem
Vevlager
Sard 800cc spridare
Walbro 255 l/min pump
Eagle Vevstakar
Fuelrail (WolfKatz?)
Tändkablar, stift, ARP-bultar och smågrejs.
Även kollat lite på Juns Kammar, men vet inte om det behövs

Vill ha lite tycke o tänk, Är jag helt ute o cyklar?, behöver jag något mer? samt vilken Turbo, Intercooler och koppling som kan vara att rekommendera.
Ska gärna vara lite körvänlig koppling iaf. :)

Väghållning får bli steg 2.

Re: Trim mr2 turbo gen3..

Postat: fre 15 jan 2010, 13:24:21
av mIkAeL
Pulka skrev:Sitter o spekulerar lite löst om man skulle kasta lite pengar på bilen.
Just nu är det en 91-a fast med gen3 motorn i orginalutförande.

Är inte speciellt hej på skruva, så blir till att lämna iväg den för det mesta, men tänkte iaf försöka plocka ihop delar.
Siktar på en hållbar bil med lite mer ös i än nuvarande.

Här är vad jag kollat på,
CP kolvar
Link G4 - Styrsystem
Vevlager
Sard 800cc spridare
Walbro 255 l/min pump
Eagle Vevstakar
Fuelrail (WolfKatz?)
Tändkablar, stift, ARP-bultar och smågrejs.
Även kollat lite på Juns Kammar, men vet inte om det behövs

Vill ha lite tycke o tänk, Är jag helt ute o cyklar?, behöver jag något mer? samt vilken Turbo, Intercooler och koppling som kan vara att rekommendera.
Ska gärna vara lite körvänlig koppling iaf. :)

Väghållning får bli steg 2.
Hejsan! Du har ju en gen 3 motor och ska du inte ha mer än 800cc så finns det sidmatade ifrån denso /sard/hks mfl som passar rakt i. Då slipper du kostnad för railen, ska du ändå byta rail tror jag sard är det billigaste alternativet.

Koppling vill jag rekommendera ACT eller RPS, de vet jag levererar. Turbo är ju svårt att säga om man inte vet hur mycket häst du är ute efter.
Du bör även byta lager i motorn samt oljepump och vattenpump.
PM:a gärna om du har frågor eller vill ha hjälp.
MVH Mikael

Re: Trim mr2 turbo gen3..

Postat: lör 16 jan 2010, 08:41:11
av mikael_st
Tycker det är onödigt att byta stakarna då original kommer att hålla. Kommer nog hålla för mer effekt än blocket. Jag köpte SARD 850cc för att köra på etanol. Dom passa i original railen med små adapterplattor som man fick med.

ang turbon så beror det hur du vill ha körbarheten i den samt vilken effekt du vill plocka ut.