Jocke24; Toyota celica st162 1987

Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Användarens profilbild
jocke24
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 19:39:41
Bilmodell: celica
Årsmodell: 1987

Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987

Inlägg av jocke24 »

En liten update. Länge sedan sisst :oops:! Celican står varmt och skönt, och vilar över vintern så man inte har en ihålig bil när våren kommer!, inget speciellt har hänt med bilen just nu står jag och trampar med tankarna om man ska behålla den eller sälja den, tufft beslut må ja säga! // J
Bilagor
116091-a08e3454ffb4b09fa6623ab64c4e9245.jpg
116091-a08e3454ffb4b09fa6623ab64c4e9245.jpg (43.24 KiB) Visad 4271 gånger
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987

Inlägg av martenheller »

Vad funderar du på för bil om du säljer :)?
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Användarens profilbild
jocke24
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 19:39:41
Bilmodell: celica
Årsmodell: 1987

Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987

Inlägg av jocke24 »

Man har ju fallit pladask för supra mk IV TT, man blir väl halshuggen om man köper NA hahah. Dock är det ju ett rätt dyrt inköp, dyr bil i huvudtaget men går det för sig med kostnader och så så blir det fan en sån! annars ligger väl tankarna runt en celica gt4, mr2 turbo men en sak har ja bestämmt mig för är en gång toyota alltid toyota :thumbup:
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987

Inlägg av martenheller »

jocke24 skrev:Man har ju fallit pladask för supra mk IV TT, man blir väl halshuggen om man köper NA hahah. Dock är det ju ett rätt dyrt inköp, dyr bil i huvudtaget men går det för sig med kostnader och så så blir det fan en sån! annars ligger väl tankarna runt en celica gt4, mr2 turbo men en sak har ja bestämmt mig för är en gång toyota alltid toyota :thumbup:
i

okej ja supra är grymma bilar - känns dock lite för vanliga på träffarna :). Har en riktigt påkosrtad vänsterstyrd mr2 gen3 till salu om du är intresserad :)
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Användarens profilbild
jocke24
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 19:39:41
Bilmodell: celica
Årsmodell: 1987

Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987

Inlägg av jocke24 »

jo dom är ju brutalt grymma men somsagt lite för vanliga tråkigt nog!, får väl se låter lite intressant med mr2 :) farmförallt måste mer pengar på bilkontont komma in, innan jag bestämmer mig för nästa toyota. ;)
Användarens profilbild
jocke24
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 19:39:41
Bilmodell: celica
Årsmodell: 1987

Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987

Inlägg av jocke24 »

Igår var ja nere i garaget och startade bilen och tänkte då ta en liten testkörning för att se att allt fungarade. Men jag kom inte så långt för att slavcylindern gav upp och kopplingspedalen gick ned i botten (lagom glad). Slavcylindern är beställd, men vet någon om det är samma metod för att lufta kopplingen som det är att lufta bromsarna. Jag har för mig det men ja kan ju ha fel :p
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987

Inlägg av Jonex »

Det är ett alternativ, men är det för mycket luft i systemet så krävs en kompressor.
Vätskebehållaren till kopplingen har "lös hatt" på locket, där kan man trycksätta systemet.
Fyll på vätska till max, öppna luftskruven på cylindern på vxllådan, ta en plastflaska med passande slangbit mot nippeln.

När det slutar bubbla i flaskan så är det klart. OBS Använd inte för högt tryck, 2 bar på kompressorn är lämpligt.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Användarens profilbild
jocke24
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 19:39:41
Bilmodell: celica
Årsmodell: 1987

Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987

Inlägg av jocke24 »

Tackar för svaret! dum fråga kanske men vad för typ av kompressor är lämplig!? menar du en sådan som man kör tryckluftsverktyg med etc eller finns det någon mindre variant!!?
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987

Inlägg av cheetah1 »

Närå, vanlig tryckluft går bra.
Användarens profilbild
jocke24
Inlägg: 95
Blev medlem: tor 08 okt 2009, 19:39:41
Bilmodell: celica
Årsmodell: 1987

Re: Jocke24; Toyota celica st162 1987

Inlägg av jocke24 »

Bromsvätskesug skulle väl kunna funka då!? har ju ba ett problem garaget saknar uttag för el så ja venne får väl kapa hål i golvet och göra en flinta bil :thumbdown: hahaha!. Jag får försöka på det gamla vanliga viset först då eventuellt bogsera ut bilen till landet., tackar för svaren! //J
Låst