Celica GT4 st165 - Grusmacka
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka
Har ÄNTLIGEN fått åka av mig ordentligt på en is nu i helgen med isdäcken. Sjukt bra grepp må ja säga! Oooooooooooooooohhhh, va trevligt det är! =) lycklig som ett barn är jag
Liten kortis från helgen för att muntra upp er som fastnat i meckandet så ni kanske får lite motivation tillbaka
Och ang det där med grepp på isdäck så går greppet på isens bekostnad... Stackars lilla is
Jag måste bara säga också att jag är lite missnöjd med förbrukningen på celican.. 30liter / 6,1 mil = 5 l/milen
hahaha!
Liten kortis från helgen för att muntra upp er som fastnat i meckandet så ni kanske får lite motivation tillbaka
Och ang det där med grepp på isdäck så går greppet på isens bekostnad... Stackars lilla is
Jag måste bara säga också att jag är lite missnöjd med förbrukningen på celican.. 30liter / 6,1 mil = 5 l/milen
hahaha!
- amby
- Pay User
- Inlägg: 832
- Blev medlem: mån 02 mar 2009, 10:12:39
- Bilmodell: Celica GT4
- Årsmodell: 1991
- PostOrt: Jönköping
- Land (Country): Sverige
- Ort: Jönköping
Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka
Mycket av soppan går nog åt till kylning gissar jag..Men ja de är rätt törstiga.
Snygg film...Vill se mer!
Snygg film...Vill se mer!
Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka
Menar du att styrsystemet skickar på mer soppa för att kyla motorn när man kör den hårt?
Är det någon som har en passande frontmatad IC till salu? =)
original IC:n låg nog på ca 50 grader eller mer när ja körde så skulle gärna få ner den tempen en del. Bilen upplevdes tröttare efter ett tag då jag antar att ICn hade fått upp tempen ordentligt.
Är det någon som har en passande frontmatad IC till salu? =)
original IC:n låg nog på ca 50 grader eller mer när ja körde så skulle gärna få ner den tempen en del. Bilen upplevdes tröttare efter ett tag då jag antar att ICn hade fått upp tempen ordentligt.
- Glenn
- Super User
- Inlägg: 4793
- Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
- Bilmodell: Celica GT-Four ST205
- Årsmodell: 96
- PostOrt: Stockholm
- Land (Country): Sverige
Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka
Hehe 5l/mil ? uj, min ST165 drog 1.4l/mil när jag körde den dagligen , och jag kom nog upp i dryga två när jag lekte nån gång, men 5l låter VÄLDIGt mycket
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.
http://www.repulsiv.se
Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka
Ja tror nog nästan den stackars lilla bilen fick gå med plattan i mattan eller iaf nära därpå ca 80% av de 6 milen.. Så tror vi har den största orsaken där men lite högt tycker jag nog ändå att det ärGlenn skrev:Hehe 5l/mil ? uj, min ST165 drog 1.4l/mil när jag körde den dagligen , och jag kom nog upp i dryga två när jag lekte nån gång, men 5l låter VÄLDIGt mycket
Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka
Nytt bränsleförbrukningsrekord uppnått i helgen: 5,7l/mil
Har upptäckt en läcka på en styrservoslang som jag tycker är något fascinerande för det läcker rakt ut ur slangen på flera ställen där ingen som helst skada eller något annat än "fin slang" kan ses med det mänskliga ögat. Den lilla droppen på slangen kommer ifrån en sådan liten läcka. Bilen var igång i 5 sekunder och på den tiden hinner det läcka så pass "mkt".
Ska ta med mig slangen till BOAB eller Swedol och se om de kan trycka upp en ny åt mig.
Annars har det blivit mkt mer åka än meckande på sistonde, vilket är ett trevligt ombyte
Men ja känner att en frontmatad IC skulle vara trevligt.. Vill ha mer effekt..
Fick tag på ett litet chip av en polare också som ska ta bort fuelcutten, denna ska monteras så snabbt lillebror får ut sin räcer ur garaget.
Något som jag är lite orolig över är att ja behöver hälla i en skvätt kylarvätska med jämna mellanrum. Har inte haft möjlighet att kolla så noga efter läckage men ja hoppas verkligen det inte toppackningen som läcker.. Ska efterdra toppbultarna (12.9) också när ja kommer in i garaget.
Och sist men inte minst två bonusbilder från banan i helgen (efter att ja tappat kofångarn bak )
Kom på att jag inte tidigare tagit någon bild där man ser hela bilen riktigt. Synd bara att ja inte satt dit alla kåpor å foto med mobilen. För annars hade den vart ASSNYGG! *not..*
Har upptäckt en läcka på en styrservoslang som jag tycker är något fascinerande för det läcker rakt ut ur slangen på flera ställen där ingen som helst skada eller något annat än "fin slang" kan ses med det mänskliga ögat. Den lilla droppen på slangen kommer ifrån en sådan liten läcka. Bilen var igång i 5 sekunder och på den tiden hinner det läcka så pass "mkt".
Ska ta med mig slangen till BOAB eller Swedol och se om de kan trycka upp en ny åt mig.
Annars har det blivit mkt mer åka än meckande på sistonde, vilket är ett trevligt ombyte
Men ja känner att en frontmatad IC skulle vara trevligt.. Vill ha mer effekt..
Fick tag på ett litet chip av en polare också som ska ta bort fuelcutten, denna ska monteras så snabbt lillebror får ut sin räcer ur garaget.
Något som jag är lite orolig över är att ja behöver hälla i en skvätt kylarvätska med jämna mellanrum. Har inte haft möjlighet att kolla så noga efter läckage men ja hoppas verkligen det inte toppackningen som läcker.. Ska efterdra toppbultarna (12.9) också när ja kommer in i garaget.
Och sist men inte minst två bonusbilder från banan i helgen (efter att ja tappat kofångarn bak )
Kom på att jag inte tidigare tagit någon bild där man ser hela bilen riktigt. Synd bara att ja inte satt dit alla kåpor å foto med mobilen. För annars hade den vart ASSNYGG! *not..*
-
- Inlägg: 368
- Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
- Bilmodell: Corolla T-sport
- Årsmodell: 2002
Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka
5 liter milen är väl helt normalt när det gäller leka på is/bankörning eller liknande.
Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka
Ja det är härligt =)Rastaman skrev:5 liter milen är väl helt normalt när det gäller leka på is/bankörning eller liknande.
Menade bara att jag själv aldrig haft en sån förbrukning förut. Tycker det är lite farscinerande bara
- Hannes
- Inlägg: 163
- Blev medlem: sön 17 okt 2010, 19:14:01
- Bilmodell: MR2 Turbo Gen2
- Årsmodell: 1995
- PostOrt: Växjö
- Land (Country): Sverige
Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka
Fyrkrafs skulle man ju haft,så man hade en ursäkt att ta fram toyotan på vintern =) Ser riktigt kul ut.
MR2 Turbo Gen2 1995. 3S-GTE Gen3 @ E85 @ 1,5 bar.
Re: Celica GT4 st165 - Grusmacka
Här kommer en film från 19/3-11,det var den sista dagen isdäcken fick brukas innan de lades på sommarförvaring.
Det var ultimata förhållanden i solen med en plogad bana från förra veckan som hade blivit översnöad av ca 4 cm nysnö.
Min bror hade dessutom precis fått ihop sin turbokonverterade BMW 318is så vi fick ha en trevlig stund på isen ihop =)
Nu ska bilen göras redo för besiktning så den kan tjäna som bruksbil
Det var ultimata förhållanden i solen med en plogad bana från förra veckan som hade blivit översnöad av ca 4 cm nysnö.
Min bror hade dessutom precis fått ihop sin turbokonverterade BMW 318is så vi fick ha en trevlig stund på isen ihop =)
Nu ska bilen göras redo för besiktning så den kan tjäna som bruksbil