Sida 1 av 1
Hur ska Apexi Boostcontrollern vara inkopplad?
Postat: mån 15 nov 2010, 16:39:50
av Proberas
Har en Apexi laddtryckstyrning och nu är den kopplad såhär att på solenoidens COM anslutning är wastegaten kopplad och NO porten är kopplad till en T-Koppling imellan Map-Sensorn och insuget..Har en intern Wastegate..Är det inte rätt? För laddtrycket skenar nu...
Mvh
Re: Hur ska Apexi Boostcontrollern vara inkopplad?
Postat: mån 15 nov 2010, 19:11:38
av amby
Om det är som Greedy så ska den inte vara kopplad till map sensorn utan till bränsletrycks regulatorn. Kolla upp om det inte är så det ska kopplas.
Re: Hur ska Apexi Boostcontrollern vara inkopplad?
Postat: mån 15 nov 2010, 21:37:22
av Glenn
apexi USA hade alla instruktioner upplagda som PDF förr iaf, på engelska.
Vet att jag fick ner manualen till min Apexi RSM mk1 därifrån så sent som för nåt år sen.
Re: Hur ska Apexi Boostcontrollern vara inkopplad?
Postat: mån 15 nov 2010, 22:46:45
av Proberas
Bör inte det vara vilket som? Mapsensorn eller tryckregulatorn? Jag är inne på att jjag har kopplat plus och minus fel..fast det luriga är att den borde lägga sig på grundtryck då och de gör den ej...sitter på mobilen så svårt att läsa pdf just nu å:-)
Re: Hur ska Apexi Boostcontrollern vara inkopplad?
Postat: ons 17 nov 2010, 16:29:52
av Proberas
Jag hittade manualen där Glenn, Och om jag inte läser den helt galet så har jag ju gjort rätt, Ifrån Wastegateklockan till COM porten på solenoiden sen NO porten till något vacuum, Visst ska kanske inte vara på mapsensor anslutningen så får hitta en annan egen slang till insuget tror jag har en som är loopad som jag kan använda, Men den borde ändå inte skena möjligen vara lite ostabil? Och strömmen har jag kopplat den svarta på solenoiden har jag kopplat till Svart-Gul i vad jag tror är original laddtryckstyrningskontakten, den har blått kontakthölje, och den rosa ifrån solenoiden till den Gul-Röde. Någon som ser något fel?...