S: Celica GT-4 (ST185)
Postat: sön 12 apr 2009, 13:09:11
Börjar bli dags att göra ett nytt försök med att sälja min Celica.
Det är en Celica GT-4 från 1990. Importerad från Tyskland 2001, och jag är den 3:e ägaren i Sverige(VV säger 5 och det är pga att en av ägarna ställde bilen på sin förälder för att minska skatten). Den har gått en bit över 18000 mil.
Den är i stort sett helt original, det som är bytt är ratten(mot en Momo), och fronten har fått sig CS-varianten med tillhörande krockbalk. Annars är den praktiskt taget original som sagt, aldrig varit trimmad osv. Den innehåller självklart det stora ljudpaketet på 10 högtalare.
I min ägo har den inte varit vinterkörd och har fått stå i varmgarage största delen av tiden.
Första ägaren i Sverige hade påbörjat att rostskydda underredet på bilen.
Nästan helt nya dubbfria vinterdäck ingår(körda max 200 mil), samt extremt slitna sommardäck(inte lagliga) på originalfälg. Bromsbelägg är nybytta bak, även avgaset är nytt(av ägaren innan mig). En laddmätare ingår med.
Lacken är sisådär, finns nån fula repa på fronten, nåt stenskott på huven, men bilen är ju 19 år gammal så det får man räkna med.
Sedan har två lister under dörrarna släppt, men ganska enkelt att fixa till.
Rost finns det inte mycket, men den finns. Främst i skärmkanten på ena bakre hjulhuset, men det är inga mängder.
Uppdatering
Besiktad 17/6, med ett par enkla anmärkningar(skyltbelysning, behöver rikta ett halvljus, handbroms behöver justeras), men inget återbesök behövs.
Har kollat över sommardäcken, och det är mycket mönster kvar, men vissa är snedslitna och där så skett finns inte tillräckligt mönsterdjup kvar. Men inget problem att köra på de dubbfria vinterdäcken om man vill.
Tänk på att efter årsskiftet kan man veteranförsäkra denna bil för drygt 1500/år, det kan knappast bli bättre
/Uppdatering
Observera att bilen inte finns i Göteborg, utan står i Kil, 2 mil utanför Karlstad. Visning kan fixas utan problem.
Mer och nyare bilder finns. De som är i tråden är från förra året, runt April.
Kontakta mig här på forumet eller via mail först, så kan du få telefonnummer om så önskas.

Mer bilder:
http://www.elegic.com/Bil/bak.JPG
http://www.elegic.com/Bil/bak-h.JPG
http://www.elegic.com/Bil/fram.JPG
http://www.elegic.com/Bil/fram-h.JPG
http://www.elegic.com/Bil/interior2.JPG
http://www.elegic.com/Bil/bumper-v.JPG
http://www.elegic.com/Bil/lack-huv.JPG
http://www.elegic.com/Bil/list-h.JPG
http://www.elegic.com/Bil/list-v.JPG
http://www.elegic.com/Bil/motor.JPG
http://www.elegic.com/Bil/motor3.JPG
http://www.elegic.com/Bil/001_full.jpg
http://www.elegic.com/Bil/002_bak.jpg
http://www.elegic.com/Bil/004_inred.jpg
http://www.elegic.com/Bil/005_inred.jpg
http://www.elegic.com/Bil/006_inred.jpg
Det är en Celica GT-4 från 1990. Importerad från Tyskland 2001, och jag är den 3:e ägaren i Sverige(VV säger 5 och det är pga att en av ägarna ställde bilen på sin förälder för att minska skatten). Den har gått en bit över 18000 mil.
Den är i stort sett helt original, det som är bytt är ratten(mot en Momo), och fronten har fått sig CS-varianten med tillhörande krockbalk. Annars är den praktiskt taget original som sagt, aldrig varit trimmad osv. Den innehåller självklart det stora ljudpaketet på 10 högtalare.
I min ägo har den inte varit vinterkörd och har fått stå i varmgarage största delen av tiden.
Första ägaren i Sverige hade påbörjat att rostskydda underredet på bilen.
Nästan helt nya dubbfria vinterdäck ingår(körda max 200 mil), samt extremt slitna sommardäck(inte lagliga) på originalfälg. Bromsbelägg är nybytta bak, även avgaset är nytt(av ägaren innan mig). En laddmätare ingår med.
Lacken är sisådär, finns nån fula repa på fronten, nåt stenskott på huven, men bilen är ju 19 år gammal så det får man räkna med.
Sedan har två lister under dörrarna släppt, men ganska enkelt att fixa till.
Rost finns det inte mycket, men den finns. Främst i skärmkanten på ena bakre hjulhuset, men det är inga mängder.
Uppdatering
Besiktad 17/6, med ett par enkla anmärkningar(skyltbelysning, behöver rikta ett halvljus, handbroms behöver justeras), men inget återbesök behövs.
Har kollat över sommardäcken, och det är mycket mönster kvar, men vissa är snedslitna och där så skett finns inte tillräckligt mönsterdjup kvar. Men inget problem att köra på de dubbfria vinterdäcken om man vill.
Tänk på att efter årsskiftet kan man veteranförsäkra denna bil för drygt 1500/år, det kan knappast bli bättre

/Uppdatering
Observera att bilen inte finns i Göteborg, utan står i Kil, 2 mil utanför Karlstad. Visning kan fixas utan problem.
Mer och nyare bilder finns. De som är i tråden är från förra året, runt April.
Kontakta mig här på forumet eller via mail först, så kan du få telefonnummer om så önskas.

Mer bilder:
http://www.elegic.com/Bil/bak.JPG
http://www.elegic.com/Bil/bak-h.JPG
http://www.elegic.com/Bil/fram.JPG
http://www.elegic.com/Bil/fram-h.JPG
http://www.elegic.com/Bil/interior2.JPG
http://www.elegic.com/Bil/bumper-v.JPG
http://www.elegic.com/Bil/lack-huv.JPG
http://www.elegic.com/Bil/list-h.JPG
http://www.elegic.com/Bil/list-v.JPG
http://www.elegic.com/Bil/motor.JPG
http://www.elegic.com/Bil/motor3.JPG
http://www.elegic.com/Bil/001_full.jpg
http://www.elegic.com/Bil/002_bak.jpg
http://www.elegic.com/Bil/004_inred.jpg
http://www.elegic.com/Bil/005_inred.jpg
http://www.elegic.com/Bil/006_inred.jpg