Sida 10 av 10

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Postat: lör 28 maj 2011, 16:23:24
av Starlan1
Snygg Starlet det blev med allt på ! Var de nån som höjde på ögon brynen i Finland då ? ;)
/A

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Postat: lör 28 maj 2011, 21:15:45
av JEANSGARAGET
Tackar :-)

Jorå, många som kikade och nåra kommentarer blev det allt.


Här har ni en asfalt-sladdar-film på den:


Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Postat: sön 29 maj 2011, 17:14:49
av Starlan1
Kan tänka mig det ! ;)
Tittade på klippet när du la ut den på F.B snyggt kört ! Blir sugen att peta i nåt i min med
ahh vi får se då...
/A

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Postat: sön 07 okt 2012, 10:03:14
av gothicteo
Sitter och funderar på att göra motsvarande motorbyte.... så jag är nyfiken på lite detaljer!
Hur är det löst med tändningen? Den sitter ju i "bakkant" av motorn.
Vattenrör och liknande sitter även det i bakkant....
Ska jag försöka behålla orginalsprutet eller köra dubbla dellorto40or på den?
Jag har hittat en motor på skroten från en corolla 1993. är det en bra motor?

Ledsen om jag smutsar ner din tråd men du verkar ha koll!

Re: Starlet 16V -80 (grupp F stuk)

Postat: sön 07 okt 2012, 12:15:29
av Johnny Blade
gothicteo skrev:Sitter och funderar på att göra motsvarande motorbyte.... så jag är nyfiken på lite detaljer!
Hur är det löst med tändningen? Den sitter ju i "bakkant" av motorn.
Vattenrör och liknande sitter även det i bakkant....
Ska jag försöka behålla orginalsprutet eller köra dubbla dellorto40or på den?
Jag har hittat en motor på skroten från en corolla 1993. är det en bra motor?

Ledsen om jag smutsar ner din tråd men du verkar ha koll!
En 93'a har 4A-FE,dom har fördelaren där ja,men inte 4A-GE som sitter i GTI.
Visst är det bra motorer.