Låg spänning/volt, vill inte tända till!! 410hk Mr2 GTE 94a
Postat: mån 23 maj 2011, 22:00:45
Hejsan!
Jag var ute och körde som vanligt en dag tills jag skulle ta en rökpause med en av vännerna. Bilen gick hur fint som helst tills jag stängde av den. Efter det ville bilen inte starta. Den startade efter 30 min med starthjälp. Sedan visar min "Apexi handcommander" att batteri volten ligger på ca 6-8v. bilen går ojämnt och e väldig orolig. Vid gaspådrag sjunker spänningen till 5v!! jag har testat med nya batterier, men volt antalet står fortfarande på 5-6v när motorn är avstängt, och när jag väl lyckas få igång den står den på ca 8v med ojämn gång. Känns som den ej tänder till ordentligt Pga låg spänning. Nu undrar jag vart min Apexi ECU mäter spänningen ifrån, Är det direkt från batteri, eller via något relä, eller tändspole?
Någon som vet vad problemet kan vara??
Skriver upp en lista på min Setup:
* S175 Hybrid Turbo 1.3bar
* Sard 800cc spridare
* Smidda kolvar och stakar från Wossner 86mm
* HKS dumpventil
* HKS Electronic valve controller (EVC)
* Apexi ECU + FC Hand commander
* Apexi kalluft intag
* Berk avgassystem från turbo
* Rogue Rev6 vatten kyld intercooler
* Rogue Rev6 motorrums fläktar
* TRD Termostat
* TRD sport koppling
Bilen har 410hk, bänkad med V-power på 1.3bar och ger ut 381Hk på hjulen
Jag var ute och körde som vanligt en dag tills jag skulle ta en rökpause med en av vännerna. Bilen gick hur fint som helst tills jag stängde av den. Efter det ville bilen inte starta. Den startade efter 30 min med starthjälp. Sedan visar min "Apexi handcommander" att batteri volten ligger på ca 6-8v. bilen går ojämnt och e väldig orolig. Vid gaspådrag sjunker spänningen till 5v!! jag har testat med nya batterier, men volt antalet står fortfarande på 5-6v när motorn är avstängt, och när jag väl lyckas få igång den står den på ca 8v med ojämn gång. Känns som den ej tänder till ordentligt Pga låg spänning. Nu undrar jag vart min Apexi ECU mäter spänningen ifrån, Är det direkt från batteri, eller via något relä, eller tändspole?
Någon som vet vad problemet kan vara??
Skriver upp en lista på min Setup:
* S175 Hybrid Turbo 1.3bar
* Sard 800cc spridare
* Smidda kolvar och stakar från Wossner 86mm
* HKS dumpventil
* HKS Electronic valve controller (EVC)
* Apexi ECU + FC Hand commander
* Apexi kalluft intag
* Berk avgassystem från turbo
* Rogue Rev6 vatten kyld intercooler
* Rogue Rev6 motorrums fläktar
* TRD Termostat
* TRD sport koppling
Bilen har 410hk, bänkad med V-power på 1.3bar och ger ut 381Hk på hjulen