Celica gt4 st205 40000:-
Postat: tis 14 jun 2011, 21:29:28
Tänkte banta min "att göra" lista och ägna mig åt andra saker ett tag.
Bilen är en vänsterstyrd röd -95 med motor liggande i delar bredvid. Väldigt sliten i lacken och bucklig A-stolpe efter inbrottsförsök. Väldigt blästrad på trösklar efter grussprut.
Lådan skrapar på 3:an vid nerväxling men jag skickar med både nytt drev och synkring och det finns några här på klubben som lagt upp bra bilder på hur man demonterar lådan.
Motor i delar men komplett förutom kolvar, men har några alternativ där. Har ett borrat block med originalkolvar i bra skick eller en uppsättning slitna smidda kolvar men de funkar till en busmotor ihop med nya ringar. Alternativ tre så fixar jag ett 5s-fe block och skickar med smidda kolvar till det ( ej kolvar för 5s vev). Finns även en uppsättning eagle stakar och arp-bultar till toppen. Så detta dskuteras.
Turbo: garrett gt3071r med adapter till original grenrör. Downpipe behöver förmodligen justeras lite då den suttit på en gen2 motor.
3" avgas, saknar midpipe.
Sprut: Civinco sa500 standalone
Koppling: saknas
Finns alltså en hel del att göra men lite positivt finns i övrigt: I stort sett alla bärarmar fram är bytta.
TRD slitsade bromsskivor fram med fränare belägg.
Pris: Får diskuteras beroende på motoralternativ men 40000:- med motorn som den är utan kolvar.
Bilen är en vänsterstyrd röd -95 med motor liggande i delar bredvid. Väldigt sliten i lacken och bucklig A-stolpe efter inbrottsförsök. Väldigt blästrad på trösklar efter grussprut.
Lådan skrapar på 3:an vid nerväxling men jag skickar med både nytt drev och synkring och det finns några här på klubben som lagt upp bra bilder på hur man demonterar lådan.
Motor i delar men komplett förutom kolvar, men har några alternativ där. Har ett borrat block med originalkolvar i bra skick eller en uppsättning slitna smidda kolvar men de funkar till en busmotor ihop med nya ringar. Alternativ tre så fixar jag ett 5s-fe block och skickar med smidda kolvar till det ( ej kolvar för 5s vev). Finns även en uppsättning eagle stakar och arp-bultar till toppen. Så detta dskuteras.
Turbo: garrett gt3071r med adapter till original grenrör. Downpipe behöver förmodligen justeras lite då den suttit på en gen2 motor.
3" avgas, saknar midpipe.
Sprut: Civinco sa500 standalone
Koppling: saknas
Finns alltså en hel del att göra men lite positivt finns i övrigt: I stort sett alla bärarmar fram är bytta.
TRD slitsade bromsskivor fram med fränare belägg.
Pris: Får diskuteras beroende på motoralternativ men 40000:- med motorn som den är utan kolvar.