St162 Rycker vid låga varv
Postat: ons 29 apr 2009, 22:20:26
Har för första gången kört ett tag med celican som är en -87'a utan katalysator och lambdasond men med en 3SGE motor från en -88 eller -89.
De modifieringar som gjorts på motorn är EGR'en bortkopplad och pluggad, grenrör från st182 samt ett sportluftsfilter. En vakumslang hänger löst som går till en blå givare på vatten röret med massa givare på, men den tror jag var till EGR'en så den har jag ignorerat.
Problemen är att den går konstigt på tomgång, varvtalet är jämt men det är som att den inte tänder ibland på nån cylinder, sen är den jäkligt ryckig och orolig om man ligger å kör runt 2000varv.
Kan även känna av att den inte svarar direkt när man ger fullgas utan att den lixom tvekar nästan som att den ska dö men efter en halv sekund så varvar den upp som den ska.
Någon som har ideér på vad som kan krångla? finns det fler saker som har med motorstyrningen att göra än ecu'n som skilljer mellan årsmodellerna på ST162 ?
De modifieringar som gjorts på motorn är EGR'en bortkopplad och pluggad, grenrör från st182 samt ett sportluftsfilter. En vakumslang hänger löst som går till en blå givare på vatten röret med massa givare på, men den tror jag var till EGR'en så den har jag ignorerat.
Problemen är att den går konstigt på tomgång, varvtalet är jämt men det är som att den inte tänder ibland på nån cylinder, sen är den jäkligt ryckig och orolig om man ligger å kör runt 2000varv.
Kan även känna av att den inte svarar direkt när man ger fullgas utan att den lixom tvekar nästan som att den ska dö men efter en halv sekund så varvar den upp som den ska.
Någon som har ideér på vad som kan krångla? finns det fler saker som har med motorstyrningen att göra än ecu'n som skilljer mellan årsmodellerna på ST162 ?