Intressekoll TCS banträff 2012

Här snackar vi om träffar, både inför och efter. I första hand träffar med någon Toyota-anknytning men även generella träffar som kan intressera Toyota-ägare.
Kategoriregler
http://www.toyotaclubsweden.com/wiki/in ... %A4ndelser finns en överskådlig kalender innehållande träffar bland annat.
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Intressekoll TCS banträff 2012

Inlägg av KelMer »

Glenn skrev:Det stora felet med sådana här evenemang är ju att försäkringar inte är giltiga, vill man köra oförsäkrat ? inte jag iaf.
Man brukar ju betala en licens avgift, är inte det en försäkring???
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Rastaman
Inlägg: 368
Blev medlem: tis 03 mar 2009, 13:29:37
Bilmodell: Corolla T-sport
Årsmodell: 2002

Re: Intressekoll TCS banträff 2012

Inlägg av Rastaman »

Licensen är en motorsportsförsäkring och täcker i stort sett tredje part har jag för mig.
Man får själv stå för skador på egen bil och eventuella räcken eller andra bilar man kör in i.

Finns massor info angående detta på rejsa.nu forumet.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Inlägg: 4773
Blev medlem: lör 28 feb 2009, 22:29:12
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Intressekoll TCS banträff 2012

Inlägg av Glenn »

Exakt, den täcker inte skador på egen bil, och ens vanliga försäkring är med mycket få undantag ogiltig också.

Hade jag bott närmare en bana så hade jag däremot byggt en banbil och haft som ren leksak där, det behöver inte bli så dyrt
heller om man bara är ute efter att ha kul och inte vara snabbast, och då spelar det inte så stor roll om det blir bucklor o dyl.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Opel Astra (skruttomobilen) Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Intressekoll TCS banträff 2012

Inlägg av martenheller »

Kul att det finns lite intresse iaf.

Ang arrangera med andra klubbar tror jag vi får sträva efter det, annars blir anmälningsavgiften rätt dyr per person (även om det också innebär en hel del körning)
Sen om man ser att de ändå inte blir många anmälda är det ju kanon att kasta upp en tråd på t.ex Rejsa.nu för där brukar ju 10st platser gå ganska snabbt :).

Försäkring är olika, som någon säger tecknar man ju en SMAförsäkring och den täcker personskador, inget annat.
T.ex crash i räcke får man betala per meter man skadar, dock tror jag de ska till ganska stora skador för att man ska behöva betala.

Vissa försäkringsbolag kan man teckna försäkring för banträffar hos, vissa inte.

Absolut kan vi titta på att annordna på även t.ex Mittlandsbanan :).

Dock om jag ska ta något form av initativ så föredrar jag att börja kika på Kinnekulle Ring iaf, dels bor jag 5 min från banan och har bra kontakter här och sen brukar det vara en väldigt populär bana för trackdays.

Det är ju inte många av oss (Cyrix får blunda) som kör med jätteeffekter, och då passar Kinnekulle väldigt bra.

Vi kan väl börja med en intresselista, så ser vi hur mkt de fyller på inom en framtid och utvärderar om det är värt att gå vidare och arrangera.
Skriv namn och bil så uppdaterar jag allt eftersom:

Intresselista:
1. martenheller - Toyota Mr2 N/A -95
2. Kelmer - Toyota Mr2 V6
Senast redigerad av martenheller den sön 16 okt 2011, 11:37:04, redigerad totalt 1 gånger.
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Intressekoll TCS banträff 2012

Inlägg av martenheller »

KelMer skrev:Jag är Absolut intresserad!!! å självklart vill jag använda bilen, mitt största problem är milen, brukar bli grymt många att köra, men vi har ju även mittbanan!!!??? Å jag hjälper gärna till med planering osv...

Visst har vi olika distrikts ansvariga va? skulle vara skoj om det anordnades nåt norr om sundsvall nån gång, jag har inga problem att ta mig söder ut för nåt evenemang (tror jag att jag bevisade i somras) men man vill helst samordna det med nåt annat, blir lite väl dyrt att flänga fram o tillbaka, så ett förslag är att försöka samordna det i anslutning till nåt annat evenemang (behöver ju inte vara samma dag).

Ja jag vet att jag bor "lite" off, och jag kanske låter lite kritisk, men det är jag inte, jag är jätte glad :wave: och tycker det är bra att nån tar tag i en banträff, Fan man skulle bo i södra delen av landet :think: , skulle vara på dom flesta träffar å körningar :twisted:

Ang avståndet kan jag även kolla upp lite boenden, finns schysst stugby i Hällekis ca 5 min från banan. Annars har väl jag gästrum med :)
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Användarens profilbild
KelMer
Inlägg: 755
Blev medlem: sön 17 maj 2009, 17:17:51
Bilmodell: Mr2 Mkll V6
Årsmodell: 1992
PostOrt: Piteå
Land (Country): Sverige
Ort: Piteå födelseplatsen för sveriges första inreggade Mr2 V6

Re: Intressekoll TCS banträff 2012

Inlägg av KelMer »

Kollade exakt vart kinnekulle ring ligger...106mil, trodde det var längre, skriv upp mig på listan av intresserade!!!

Det var schysst det där med gästrummet :thumbup: , kan även tänka mig att tälta...så det löser sig nog.

Känner mig ganska på :twisted: , nu har man nåt att bygga för under vintern...
/Christian N
0733966737

Toyota Mr2 Mkll gen2 N/a Mv6:an *Kör*

Toyota Avensis -05 Aut, Stora GPS:en Familjeracen? *Kör*

Toyota Camry -93 V6 Delar Säljes *Skrotad*

Toyota Starlet KP62 *Rulland chassi*

BIMMER 328i -96 m 325:ans insug Vinterräsen *Såld*

Audi S6 C4 2,2T -94 Quattro "nya" Vinterräsern *Kör*



Friskt vågat, Hälften vunnet
Användarens profilbild
Hornlund
Inlägg: 749
Blev medlem: fre 06 feb 2009, 18:15:05
Bilmodell: MR2 & IS200
Årsmodell: 8500
PostOrt: Örnsköldsvik
Land (Country): Sweden
Ort: Örnsköldsvik

Re: Intressekoll TCS banträff 2012

Inlägg av Hornlund »

Historiskt sett brukar intresset vara väldigt lågt för att åka bana i denna klubb. Vore oroligt roligt om det ändrats! Men om intresset för mittsverigebanan håller i sig går det säkert att ordna någon körning 2012. Jag har försökt putta för det i några års tid nu, största fördelen med den banan är att hyran är betydligt lägre än de som ligger längre söder över. Plus att det inte blir så vansinnigt långt för oss i de norra delarna av landet.

Kinnekulle skulle jag gärna vilja köra på, men i dagsläget har jag ingen bil som jag vågar eller orkar ta så långt för att pressa på bana. Även om de står Toyota på dem :oops:
/ Mikael, MR2x2 & IS200.
Användarens profilbild
Cyrix
Inlägg: 622
Blev medlem: tis 10 mar 2009, 21:19:26
Bilmodell: MR2
Årsmodell: 91
PostOrt: Göteborg
Land (Country): Sverige
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Intressekoll TCS banträff 2012

Inlägg av Cyrix »

Bara jag lyckas skrynkla ut min bil igen, så är jag på.
Kinnekulle är en riktigt skoj bana.
Carl Olsson
MR2 turbo, 5S-GTE, Holset HX35, 1,6bar
201m: 7,56s 158,8km/h
http://www.almostracing.org

sponsorer:
http://www.creatix.se
http://www.raidopower.com
cheetah1
Moderator
Inlägg: 3813
Blev medlem: fre 06 mar 2009, 12:23:50
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige
Ort: Ljungbyhed

Re: Intressekoll TCS banträff 2012

Inlägg av cheetah1 »

Cyrix skrev:Bara jag lyckas skrynkla ut min bil igen, så är jag på.
Kinnekulle är en riktigt skoj bana.
Bild
Bildkälla: http://www9.vgregion.se/vastarvet/va/re ... KLVM_06570

;)
Användarens profilbild
martenheller
Inlägg: 686
Blev medlem: ons 22 sep 2010, 17:07:46
Bilmodell: Toyota Mr2 Gt-S
Årsmodell: 95
PostOrt: Hällekis
Land (Country): Sverige
Ort: Kinnekulle

Re: Intressekoll TCS banträff 2012

Inlägg av martenheller »

KelMer skrev:Kollade exakt vart kinnekulle ring ligger...106mil, trodde det var längre, skriv upp mig på listan av intresserade!!!

Det var schysst det där med gästrummet :thumbup: , kan även tänka mig att tälta...så det löser sig nog.

Känner mig ganska på :twisted: , nu har man nåt att bygga för under vintern...
Nej jag tror Kullen ligger väldigt bra, alla har skapligt nära iaf förutom du då kanske som har över 100 mil :), men gästrummet finns som sagt :).

Ja bygg ordentligt för bana nu ;)
Toyota Mr2 Gt-s -95 Timeattack / Trackday
www.garaget.org/martenheller
www.tagracing.n.nu
Skriv svar