Sida 1 av 2

S: 5SGTE ca 500hk

Postat: ons 19 okt 2011, 21:23:23
av Cyrix
Priset blir helt beronde på vad som följer med, inget säljs dock löst förrän motorn är såld.

I grova drag är det en 2,2l motor byggd på 5SFE block med HX35/40 turbo, Apexi sprut och vattenkyld IC.

Lägger upp en detaljerad spec inom kort.

Motorn sitter i bil och kan provköras.

Bild

Re: S: 3SGTE ca 500hk

Postat: ons 19 okt 2011, 21:40:25
av Cyrix
5SFE -91 block med eftermonterad kolvkylning (från Mazda Miata)
5SFE vevaxel med vevtappar slipade till 3S diameter
5SFE -98 Oljepump,shimsad och 2 kuggar mindre drev
CP kolvar 8,5:1
Eagle vevstakar
ACL race lager
gen3 toppackning
ARP toppbultar
1mm oversize Ferrea Competition plus ventiler
Engle ventilfjädrar
HKS 264 graders kammar
Fidanza kamdrev
gen3 kamrem
3SGE ST162 insug
Specialbyggt grenrör, med turbon vänd åt andra hållet.
Holset HX35 turbo, uppgraderad med 60mm HX40 kompressorhjul
40mm wastegate
Molli 50mm dumpventil
AEM luftfilter
Stor vattenkyld IC
Vattenkylare till IC, passar på bilar med AC
Bosch vattenpump till IC
Oljefilterflyttare
Stor vattenkyld oljekylare
Stålomspunna oljeslangar
Bosch 1680cc spridare
Toppmatad fuelrail
dubbla Walbro soppapumpar
stålomspunna bränsleslangar
Aeromotive bränsletrycksregulator
Apexi Power FC med handkontroll
gen3 isnugstemp
GM 3 bars mapsensor
GM knacksensor
MSD 6A tändförstärkare
MSD Blaster 2 tändspole
MSD tändkablar
NGK BKR7E tändstift

Drivlina:
XTD 5,5kg svänghjul
RPS Max street 6 puckad koppling
gen3 växellåda
TRD lamelldiff
ATS drivknutar
Urethan motorfästen

Re: S: 3SGTE ca 500hk

Postat: tor 20 okt 2011, 11:02:51
av Cyrix
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Re: S: 3SGTE ca 500hk

Postat: tor 20 okt 2011, 11:06:48
av Cyrix
En första priside: 60000:- monterat och klart i bil, då kan du köra hit din MR2 Gti och hämta den ett par veckor senare med 500hk.

Sen går givetvis priset nedåt beronde på vad man plockar bort.

Re: S: 5SGTE ca 500hk

Postat: tor 20 okt 2011, 14:52:18
av KelMer
Jaha, du lägger ner helt med mr2:an? Tråkigt om det nu stämmer...

Trd lamelldiffen! var ska du ha för den?

Edit:Kom precis på att du kör med e153 lådan...

Re: S: 5SGTE ca 500hk

Postat: tor 20 okt 2011, 15:15:37
av Cyrix
KelMer skrev:Jaha, du lägger ner helt med mr2:an? Tråkigt om det nu stämmer...
Ja, blir motorn såld, så blir det nog så. Annars så lär väl MR2an fixas på något mer eller mindre serisöst sätt till nästa år.
KelMer skrev: Trd lamelldiffen! var ska du ha för den?

Edit:Kom precis på att du kör med e153 lådan...
Blir motorn såld utan drivlina, så kan du ju köpa hela lådan med drivaxlar mm, men pris för det får man ju kolla på då i såna fall.

Re: S: 5SGTE ca 500hk

Postat: fre 28 okt 2011, 17:18:55
av Henrik
Börjar med ett skambud på 35k för motor utan växellåda osv. Så har ni andra nått att utgå från. Hoppas nån bjuder över (vore sjukt annars) så jag slipper köpa den och sen tvingas köpa en bil att sätta den i:)

Re: S: 5SGTE ca 500hk

Postat: fre 28 okt 2011, 18:31:04
av Cyrix
Henrik skrev:Börjar med ett skambud på 35k för motor utan växellåda osv. Så har ni andra nått att utgå från. Hoppas nån bjuder över (vore sjukt annars) så jag slipper köpa den och sen tvingas köpa en bil att sätta den i:)
Haha, så kan du ha en nästan färdig Toyota igen, favorit i repris:)

Re: S: 5SGTE ca 500hk

Postat: tor 03 nov 2011, 15:46:54
av Cyrix
Högsta budet hitills är då Salle med 35k för motor inklusive koppling, men utan IC systemet.

Ingen mer intresserad?

Re: S: 5SGTE ca 500hk

Postat: mån 07 nov 2011, 21:28:36
av Henrik
första

andra

tredje?