Konstig styrning efter fjäderbyte, samt slamrande framvagn.

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Velocity
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 30 nov 2010, 19:04:59
Bilmodell: Toyota Camry
Årsmodell: 2002
PostOrt: Södertälje
Land (Country): Sverige

Konstig styrning efter fjäderbyte, samt slamrande framvagn.

Inlägg av Velocity »

Tjenare. Förra året fick jag bytt fjädrar på min Camry 02 för att få ner den några cm, de är ju höga som hus original.
Dock har jag märkt av något skumt med styrningen. Svänger jag vänster så går det oftast lite trögare, och den drar gärna åt höger. Men ibland går det inte alls trögt och ibland kan det även vara så att det går lättare åt vänster. Men oftast trögt åt vänster. Vad kan det bero på ? Sitter fjädern fel och dras med i styrningen ? Jag har ingen aning.

Slammrandet tror jag har med dessa stabilisatorstag att göra, för det kommer mest vid ojämneheter på vägen.


För er som vill se hur det vart med fälgar toning etc: l

http://www.n0.se/v/f/dec3a_dsc_00512.jpg