Hur har ni monterat givare på 3S-GTE motorn ?
Postat: sön 03 jun 2012, 22:16:59
Om man vill montera oljetemp och oljetrycksgivare på 3S-GTE (gen3.5 i detta fall), hur har ni gjort detta ?
Oljetrycket borde vara enklast att ta vid original oljetrycksgivare, men vill man att lampan ska funka (det vill man9 så måste man ju antingen ha en
givare med dubbla utgångar (en på/av och en för mätaren) eller en splitter, en sådan splitter VET jag att jags ett för S-motorn nånstans, men jag
minns givetvis inte var. ..Splittern vore att föredra då det ger mer valmöjligheter för givare.
Oljetempen är ju värre, den kan man ju inte ta på samma ställe då det brukar resultera mer i att man får blocktemp mer än oljetemp,
klassikern är ju då att antingen svetsa in en mutter i oljetråget, eller gå via oljepluggen, att svetsa i oljetråget är ju bra om man ändhar det loss,
men det har man ju inte, så då måste man ha en snygg adapter till oljepluggen, men jag gillar inte riktigt att ha en givare längst ner på motorn typ.
En kille jag pratade med på internationella Gt-Fourlistan förut hade jackat in sej på oljekylsandwichen och när motorn ändå var isår gängat in
två givare där, klart snyggt, men kräver nästan att man har motorn isär då.
En annan variant som är pupulär på vissa bilar är ju en egen sandwich mellan oljefiltret och blocket där det sitter givare ingängade är tempgivaren
vettigt gjord kand et ju faktiskt fungera också, men på gen3 av 3S så sitter ju oljefiltret realokerat, hur blir det då tro ?
Jaja,det var bakgrunden, hur har ni som har dessa mätare gjort ?
Oljetrycket borde vara enklast att ta vid original oljetrycksgivare, men vill man att lampan ska funka (det vill man9 så måste man ju antingen ha en
givare med dubbla utgångar (en på/av och en för mätaren) eller en splitter, en sådan splitter VET jag att jags ett för S-motorn nånstans, men jag
minns givetvis inte var. ..Splittern vore att föredra då det ger mer valmöjligheter för givare.
Oljetempen är ju värre, den kan man ju inte ta på samma ställe då det brukar resultera mer i att man får blocktemp mer än oljetemp,
klassikern är ju då att antingen svetsa in en mutter i oljetråget, eller gå via oljepluggen, att svetsa i oljetråget är ju bra om man ändhar det loss,
men det har man ju inte, så då måste man ha en snygg adapter till oljepluggen, men jag gillar inte riktigt att ha en givare längst ner på motorn typ.
En kille jag pratade med på internationella Gt-Fourlistan förut hade jackat in sej på oljekylsandwichen och när motorn ändå var isår gängat in
två givare där, klart snyggt, men kräver nästan att man har motorn isär då.
En annan variant som är pupulär på vissa bilar är ju en egen sandwich mellan oljefiltret och blocket där det sitter givare ingängade är tempgivaren
vettigt gjord kand et ju faktiskt fungera också, men på gen3 av 3S så sitter ju oljefiltret realokerat, hur blir det då tro ?
Jaja,det var bakgrunden, hur har ni som har dessa mätare gjort ?