










25000kr.
24500mil. Saudi-spec. Fullutrustad med allt förutom luftfjädring och Nakamichi-stereo. Denna har bakre AC också, det brukar inte dom svenska ha.
Importerad som flyttgods, har inga katalysatorer, lambdasonder eller EGR original. Eventuellt har denna någon hästkraft mer än vanligt.
Följande har blivit bytt senaste 1500milen:
- Automatlåda ( beg. 22500mil )
- Stötdämpare runt om (KYB OEM-spec)
- Spindelleder fram
- Bussningarna som håller framhjulen i längsled. Original, ej pirat.
- Motorfästen
- Motor ECU ( Till svensk LS400 med lambdastyrning )
- Packbox till ingående axel i diffen.
- Packboxar till kuggstångsstyrning. ( läcker fortfarande dock, ~1dl 3mån )
- Främre högtalare. Originalsub:en har blivit bytt till en Boston Acoustics av någon före mig. ( orig. tål inte UV-ljus.. )
- Kylaren ser ut att ha blivit bytt ganska nyligen men inte av mig.
- Batteri, Biltema silver 70A+
- Bromsklossar fram
- Automatolja ( 12l++ svindyr Toyota Typ-IV, ej biltema )
- Motorolja ( nybytt 2veckor sedan )
- Tändstift NGK Iridium
- Nya sommardäck
- Helt OK vinterdäck 6-7mm
- Bilens lack är inte den fräschaste. (repig pga automattvätt, sunkig motorhuv).
- Vindrutan är kass men går genom bes.
- Airbagen är urkopplad. ( lika bra kanske, bilen är 22år gammal.. )
- Finns chans att AC:n hoppar igång om man fyller på med gas.
- Väldigt lite rost, verkar vara bättre plåt i dessa jämfört med vanliga toyotor från samma tid.
- Interiören är fin förutom ratten som är skabbig och en reva bredvid nackstödet i baksätet.
Mycket bil för pengarna. Man åker bekvämt och framförallt åker man tyst. Bra ljud i originalstereon.
Nypris 600 000kr.
edit: Slänger med en ny AC-kondensor, extra AC-kompressor (behöver inte vara fel på den som sitter i bilen..), fler tätningar till styrväxeln, ny termostat, nya rotorer till tändfördelarna. Värde 4000kr. Se bild ovan.
Finns för provkörning i Västerås.
tel. 070-3992801