Tillverka insugspackning till Starlet RWD 4K

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Zumpen
Inlägg: 19
Blev medlem: ons 24 okt 2012, 23:34:34
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1982
PostOrt: Linköping
Land (Country): Sverige
Ort: Linköping

Tillverka insugspackning till Starlet RWD 4K

Inlägg av Zumpen »

Jag undrar vad man kan tillverka packning till insugsröret av då jag inte hittar var man kan köpa färdiga packning till insugsröret, undrar också hus man får bort insuget? Måste man lossa grenröret med? Var ute o kikade i mörkret nyss och såg inte så bra.
thowi
Inlägg: 107
Blev medlem: fre 29 apr 2011, 21:29:18
Bilmodell: yaris 1,33
Årsmodell: 2011

Re: Tillverka insugspackning till Starlet RWD 4K

Inlägg av thowi »

Teoretiskt ja, men det är det ingen som gör. Beställ på Toyota.Man tar bort insug och avgasgrenrör tillsammans då dom delar packning. Jag vill dock förbereda dig på att det blir väldigt trångt. Hade det varit min bil hade jag passat på att byta toppackning. Då lyfter du toppen med grenrören på och delar dem sedan på arbetsbordet. Mycket bekvämare.
tobo
Inlägg: 401
Blev medlem: sön 13 sep 2009, 06:31:36
Bilmodell: Opel Astra
Årsmodell: 2002
PostOrt: Enköping
Land (Country): Sverige

Re: Tillverka insugspackning till Starlet RWD 4K

Inlägg av tobo »

Det finns en sotningssats på Autoexperten för runt en femhundring. http://autokatalogen.se
Användarens profilbild
Zumpen
Inlägg: 19
Blev medlem: ons 24 okt 2012, 23:34:34
Bilmodell: Toyota Starlet
Årsmodell: 1982
PostOrt: Linköping
Land (Country): Sverige
Ort: Linköping

Re: Tillverka insugspackning till Starlet RWD 4K

Inlägg av Zumpen »

Tackar för detta inspel, känns bra att ta rubbet när man ändå håller på :) tack!!
Starlet-80
Inlägg: 183
Blev medlem: fre 24 jul 2009, 19:51:52
Bilmodell: starlet
Årsmodell: 1984

Re: Tillverka insugspackning till Starlet RWD 4K

Inlägg av Starlet-80 »

Zumpen skrev:Tackar för detta inspel, känns bra att ta rubbet när man ändå håller på :) tack!!

Jag har org packningsats om du är intresserad. har skickat PM.
Skriv svar