lacka st165 mattsvart?

Allmänna frågor som berör ditt Toyota ägande, alternativt övriga Toyota relaterade frågor. Alla icke Toyota relaterade trådar hänvisas till offtopic.
Användarens profilbild
gt-four
Inlägg: 163
Blev medlem: lör 14 mar 2009, 16:46:34
Bilmodell: celica gt-four st165
Årsmodell: 88
Ort: torhamn

lacka st165 mattsvart?

Inlägg av gt-four »

tja tänkte bara fråga nån som har sett hur en st165 kan ser ut i mattsvart. tänkte lacka bilen innan jag börja sätta i hop den och dlena för sig så jag han nån lack så länge. kommer troligen lämna in den på lackering efter nästa vinter när man sparat lite pengar. men tänkte bara fråga vad ni tro om en mattsvart 165a :?:

några tips? billig lack var för nånstans? behöver man klarlacke det året?
Användarens profilbild
Larco
Inlägg: 1044
Blev medlem: sön 22 feb 2009, 17:49:45
Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Upplands Väsby
Land (Country): Sverige
Ort: Upplands Väsby

Re: lacka st165 mattsvart?

Inlägg av Larco »

gt-four skrev:tja tänkte bara fråga nån som har sett hur en st165 kan ser ut i mattsvart. tänkte lacka bilen innan jag börja sätta i hop den och dlena för sig så jag han nån lack så länge. kommer troligen lämna in den på lackering efter nästa vinter när man sparat lite pengar. men tänkte bara fråga vad ni tro om en mattsvart 165a :?:

några tips? billig lack var för nånstans? behöver man klarlacke det året?
Kika in Wipe st165a på gamla forumet, tror inte han har lagt upp något här på nya. Den var lite halvmatt vill jag minnas. Hur som helst får du nog en bra uppfattning.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Användarens profilbild
Jonex
Inlägg: 553
Blev medlem: sön 01 mar 2009, 15:56:18
Bilmodell: Celica GT-Four st165
Årsmodell: 1988
PostOrt: Smedjebacken
Land (Country): Swe
Ort: Smb, Dalarna

Re: lacka st165 mattsvart?

Inlägg av Jonex »

Den är iofs grå.. mekanlack har jag för mig att han använde men matt är den.
Nackdelen med svart matt färg att så fort det blir fett på lacken någonstans så kommer den ytan att bli blank och synas som en blöt fläck.. men men.
Min St165, projektet går sakta vidare http://www.toyotaclubsweden.com/viewtopic.php?f=19&t=71
Skriv svar