köpt turbo grenrör. Start motorn tar i. Vilket är lättast?
Postat: tis 23 jun 2009, 08:44:42
tja. Har köpt ett turbo grenrör xs power passande st 185
Det skall tydligen passa när det gäller grenrör s flänsen på min st 162. Och vad jag kan se så kan det stämma. Men det är mer hål i grenrör s flänsen än vad det är i toppen. Men det antar jag går ändå.
Villket fall som helst. Så hamnar turbo flänsen på grenröret precis ovanför start motorn.
Så jag har väl typ 3alt.
1. Byta växel låda till st 182. Men hur passar den. Och vad passar inte. Driv axlar samt koppling. Nån som vet grundligt så vore jag jätte tacksam
2. På nåt sätt svetsa om grenröret typ kapa av alla rör mot grenrör s flänsen och vri det 180grader och svetsa på det igen. Med en mer lutning neråt. Eftersom turbo hamnar uppåt och väldigt nära generatorn. Problemet med detta är att komma åt med svetsen samt jag måste vinkla neråt tillräckligt mkt annars tar turbo n i huven ?
3. St 165 låda och inte koppla in bak hjul s driften. Men jag antar att det inte går.
4 . Svetsa om grenröret. Kapa vid grenrörs flänsen och förlänga ut såpass att turbo flänsen hamnar mellan start motorn och kyl. Har ju ett bmw kyl som är vinklat längre ner. Så du blir mer plats längre ner. Kanske räcker det.
Nackdelar. Är att komma åt med tig en plus att man måste stadga upp allt noga.
Vad tycker ni?
Vad kostar en st 182 låda?
Är det t 3 fläns på mitt turbo grenrör ?
Mvh johannes
Det skall tydligen passa när det gäller grenrör s flänsen på min st 162. Och vad jag kan se så kan det stämma. Men det är mer hål i grenrör s flänsen än vad det är i toppen. Men det antar jag går ändå.
Villket fall som helst. Så hamnar turbo flänsen på grenröret precis ovanför start motorn.
Så jag har väl typ 3alt.
1. Byta växel låda till st 182. Men hur passar den. Och vad passar inte. Driv axlar samt koppling. Nån som vet grundligt så vore jag jätte tacksam
2. På nåt sätt svetsa om grenröret typ kapa av alla rör mot grenrör s flänsen och vri det 180grader och svetsa på det igen. Med en mer lutning neråt. Eftersom turbo hamnar uppåt och väldigt nära generatorn. Problemet med detta är att komma åt med svetsen samt jag måste vinkla neråt tillräckligt mkt annars tar turbo n i huven ?
3. St 165 låda och inte koppla in bak hjul s driften. Men jag antar att det inte går.
4 . Svetsa om grenröret. Kapa vid grenrörs flänsen och förlänga ut såpass att turbo flänsen hamnar mellan start motorn och kyl. Har ju ett bmw kyl som är vinklat längre ner. Så du blir mer plats längre ner. Kanske räcker det.
Nackdelar. Är att komma åt med tig en plus att man måste stadga upp allt noga.
Vad tycker ni?
Vad kostar en st 182 låda?
Är det t 3 fläns på mitt turbo grenrör ?
Mvh johannes