Sida 1 av 1

Såld: Jun 256 Kam (avgas) till 3SGTE

Postat: tis 23 jun 2009, 10:29:00
av MrTwo
Såld

Re: S: Jun 256 Kam (avgas) till 3SGTE

Postat: tis 23 jun 2009, 12:34:31
av amby
Vad skulle hända om man satte dom här på en gen 2 3sgte med standard ecu?

Re: S: Jun 256 Kam (avgas) till 3SGTE

Postat: tis 23 jun 2009, 14:56:54
av Cyrix
amby skrev:Vad skulle hända om man satte dom här på en gen 2 3sgte med standard ecu?
Den kommer inte gå något vidare, att byta kammar innan ECU är lite bakvänd ordning tror jag.

Re: S: Jun 256 Kam (avgas) till 3SGTE

Postat: tis 23 jun 2009, 23:32:27
av amby
Mm..det var det jag misstänkte

Re: S: Jun 256 Kam (avgas) till 3SGTE

Postat: ons 24 jun 2009, 00:05:55
av MrTwo
Jag skulle säga att det går bara man har koll på lambdan/AFR
Eftersom 3sgten går ganska fett redan från start kan det bara vara bra att byta till något aggresivare kammar än org för att leana ut lite.
Däremot skulle jag nog rekommendera att byta insugskammen samtidigt som avgaskammen för att få ut ett bättre resultat. Finns mr2 folk i usa som kört med 272 kammar med original ecu, men då har dom också så klart justerat in dom med kamhjul, möjligen också justerat soppan med spridare eller justerbar bränsleregulator.

För en som kör en gen2 3sgte är ett billigt alternativ att köpa en gen3 insugskam då den är något vassar än gen2 och skulle förmodligen fungera rätt bra med denna jun avgaskam.
Bör ju finnas några överblivna gen3 insugskammar här och var??

Re: S: Jun 256 Kam (avgas) till 3SGTE

Postat: ons 24 jun 2009, 08:49:07
av mIkAeL
Jag har original gen3 insugskam.... Och avgaskam för den delen med...