Vinge corolla E12

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Gt-4
PostOrt: 66666

Vinge corolla E12

Inlägg av Gt-4 »

Sitter víngen på en Corolla E12 fast med skruv så man får borra hål eller hur är den fäst?
Det är den vingen som heter Sport jag funderar över.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: Vinge corolla E12

Inlägg av PierreW »

Det brukar följa med 2 st "styrstift" till de flesta av TTE vingarna. Men de har ju ingen funktion egentligen mer än att just få vingen exakt på anvisad plats. Är man 2st när man monterar får man dit den exakt ändå. De vingarna som jag monterade på Toyota tiden borrade jag aldrig för, räcker med ordentligt limm. Känns fel att borra i en ny koffertlucka :shock:
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Gt-4
PostOrt: 66666

Inlägg av Gt-4 »

Anledningen till att jag vill veta är att jag tänkte försöka få köpa en vinge på skroten men tvivlar på att en skrot vill sälja vingen om det sen är hål i bakluckan.
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Inlägg av PierreW »

Gt-4 skrev:Anledningen till att jag vill veta är att jag tänkte försöka få köpa en vinge på skroten men tvivlar på att en skrot vill sälja vingen om det sen är hål i bakluckan.
Ok på så vis, ja har hört skräckexempel från bilglasfirmor som ej kunnat plocka av vingen vid bakrute byte pga av att den sitter såpass hårt, den går paj helt enkelt. Och koffertluckan blir sedan skrot den med då plåten gärna böjer sig.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Skriv svar