Idag började jag riva ut lite prylar.
En granne kikade förbi och han rev sig bara i skallen vid åsynen av alla brädor med spikar precis överallt.
Han såg fram mot att se det färdiga resultatet.
Vågade knappt ens säga att jag arbetar planlöst och närmast impulsivt, för jag vet inte ens själv hur det färdiga resultatet kommer att se ut.

Brädor, brädor, brädor ...

Tog mig tid att rycka ut alla spik också. Gött med värme när man jobbar ju, och bättre ved än de snustorra brädorna (givetvis ej impregnerade då) lär vara svårt att finna!
Det tar litet tag innan värmen kommer igång, men när elden väl tagit sig, då jäklar!

Längst in i garget finns ett litet extra utrymme. Då jag är i behov av att använda garaget under samma tid som jag renoverar det så blir det till att göra en tillfällig lösning i denna del, så att man får fri yta på den yta där bilen ska stå och följaktligen kan koncentrera sig på den ytan först.
Sedan får man göra en rockad och göra iordning bakre delen av garaget när främre yta är klar.
Men så här såg det ut när jag rensat upp det värsta.

Och här har samma hylla som tog upp plats bredvid bilen ersatt det bord som tidigare satt här ...
Blev väl sådär får jag väl säga. Bilderna ger även intryck av att slutresultatet blev rörigare än innan, men så är givetvis inte fallet.
Dessvärre måste flera andra prylar förvaras här som jag helst av allt hade velat ha någon annanstans.
Men bara lugn, detta är inte slutresultatet ... Det ska bli ordning och reda här också.

Dagens skörd av skruvar och spikar ...
Bara lite sneda och endast blygsamt odugliga att återanvända framöver.
Säljes för en räkmacka om du råkar ha en liggandes.

Här har jag ännu inte hunnit flytta hyllan till högerväggen. Bra jämförelse mot hur det såg ut när jag var färdig för idag ...

Då såg det istället ut så här. Det är redan en jäkla stor skillnad och jag vann mycket värdefull golvyta!
Tog ett jäkla tag att rensa undan allt skit faktiskt ...
Arbetet fortsätter, men nu ger jag upp för idag.
Avslutar dagen med en god wiskey!
Att bli fortsättad ...