Kamremsbyte!

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Erkan
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby
Land (Country): Sverige

Kamremsbyte!

Inlägg av Erkan »

Jag håller på att byta kamremen på min st202 och har stött på ett problem!
På min spännare sitter det ingen fjäder och hur ska jag sätta på remmen efter jag byta spännaren occh löprullen?för det går väl inte att släppa efter remmen eftersom det inte är någon fjäder? Ska man släppa efter något annat?
Jag är en amatör som är väldigt sugen på lära mig skruva så all hjälp uppskattas så himla mycket!

MVH Erkan
ST185
Bilmodell: Celica GT-four
Årsmodell: 1995

Re: Kamremsbyte!

Inlägg av ST185 »

det sitter hydraulisk spänare på din. Du får ta lös den å dra ihop den i ett skruvstäd och låsa den med en liten borr. Sen när spänare å rem är tillbaka så drar du ut borren så justerar den sig själv. Tryck inte ihop den för fort i skruvstädet då kan man spräcka den.
Erkan
Bilmodell: Celica GT
Årsmodell: 1994
PostOrt: Vännäsby
Land (Country): Sverige

Re: Kamremsbyte!

Inlägg av Erkan »

Okej så ta loss den och trycka ihop den, okej! därför toyota tog en härrans massa pengar för ett kamrems byte!
Skriv svar