Är ny på detta stället o de tog sin lilla tid o hitta hit

Jag googla på Toyota Celica forum - fanns inget.. (Toyota forumen är nog inte lika stora som de andra bilmärket jag har

Men jag hittade ett toyota forum - som tydligen var det gamla märkte jag när jag tittade igenom en projekttråd där...
Nu är jag här, nu är jag registrerad - nu börjar helvetet..

Jag äger som sagt en 240 idag, och har börjat leta sportigare bil för en hyffsat liten peng..
Först blev jag helt insnöad på Audi 80/90 coupe...
Men ändå inte, bara att titta på den så kändes den tung o att jag inte kommer spara nått på bränslekostnad - vilket är något jag också vill göra!
Så fastnade jag för en Eclipse istället, och har varit väääldigt fast bestämd att jag skulle ha en sådan.
I förrigår började jag titta på Celican o priser - jag är nu helt fast på denna modell

Om vi säger som så här, Celican är minst 10 ggr snyggare, utvändigt o invändigt.
Säkerligen en bättre bil då toyota, tycker jag, känns lite mer pålitligt än mitsubishi.. Mitsubishi är kanske lite "sportigare", men tickande motorer o allt va de nu är - de är inget jag känner igen på någon toyota.. :S
Något som gör att jag älskar Eclipsen är den höga handbromskonsollen och att man sitter så lågt! Det är jag helt såld på!!!
Men så är ju då Celican mycket rundare, snyggare, och säkerligen mer driftsäker

Så jag har snurrat in mig på en Celica på blocket, en GTI modell...
Vad finns det för nackdelar, slitsaker, o allt vad de nu finns på dessa modeller?
Rostar dom? var?
Läcker dom olja? var?
Databoxar o sånt, håller dom? (eclipsen skulle tydligen vara rätt kass mellan 90-93, fukt trängde in eller nått och några motstånd börja läcka o boxen var kass!)
Reservdelar, finns dom eller är det svårt utav helvete o få tag på?
Just de sista är rätt viktigt, jag är känd för o köra som en idiot och krockar lite smått då o då - dock har jag den turen att det inte tar hårt, jag är rätt bra på o reda på situationen med andra ord..
(nu är de inte tänkt jag ska köra likadant med en celica va - men som mina 2 240's jag haft har bägge gått in i vägräcken, den ena i ett hus lite nätt.. den ena hoppade jag upp i luften kanske 1 meter med o flög närmare 20meter innan den landa på framvagnsbalken o flyttade den 10cm bak och upp i motorn och oljetråget pissade ut olja.)
Det är därför jag letar framhjulsdrivet också! för alla dessa olyckor har hänt på grusvägar, eller blöt asfalt när jag lekt!
Och enligt mig själv går det inte o leka på samma vis med FWD(kom inte påstå nått annat, för då kommer jag säkert försöka leka o det vill jag försöka sluta med!)
Men ändå, jag har oturen med lite rådjur o harar hela tiden, så de måste ju ändå finnas lite reservdelar

Så att, men ja.. Lite svar hade uppskattats riktigt mycket, nu har jag varit så ärlig jag kan också...
Kanske lite för ärlig, men vaf*n..
Mycket tacksam för svar!
///Micke