hej har en supra mk3 turbo -88 å kan int så mkt om bilar.
den e ryckig/glappig å kluckar om man släpper på gaser te motorbroms och när man gasar te igen. samma när man släpper på kopplingen.
e de tryckplatta å de som börjar bli slut lr e ja helt ute å cyklar?
Supra MK3 Turbo -88 ryckig/glappig å kluckar
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- Larco
- Bilmodell: Supra mk3 Celica GT-Four ST165
- Årsmodell: 1988
- PostOrt: Upplands Väsby
- Land (Country): Sverige
Re: Supra MK3 Turbo -88 ryckig/glappig å kluckar
Kan vara så att motorfästena är slut och tillåter alldeles förmycket rörelse av motorpaketet som då vrider sig från sida till sida. Är nog inte helt ovanligt.
Vänliga hälsningar
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
Andreas
---------------------
Supra MK3 1JZ-GTE '88
Celica GT-Four ST165 '89 | Projekttråd
Corolla G6R AE111 '99 SÅLD | Projekttråd
var låter det? fram eller bak? kanske ska börja med det... kanske är knutkorset som är glapp?
Toyota Rav4 D4D -03
- nikwal
- Bilmodell: celica supra
- Årsmodell: 1984
- PostOrt: västerås
- Land (Country): sweden
Undrar om första mk3'orna (dom med 7mge) hade likadana kuddar som på mk2'orna.. Jag satte iaf mk2 kuddar på min 7m för originalen såg inte roliga ut, undrar om inte typ ls400 hade samma problem och divese andra bilar med liknande bekvämlighetskonstruktioner också.. men det kanske inte så svårt att ta reda på kan jag tänka om man är två och har huven öppen hehehöhö. hmm jag vill minnas nåt om att diffarna har haft nåt strul med glapp, nåt om att man borde kolla ibland att muttern till ingående axeln är låst som den skall, men jag kan för mitt liv inte komma på var jag läst det nånstans.Larco skrev:Kan vara så att motorfästena är slut och tillåter alldeles förmycket rörelse av motorpaketet som då vrider sig från sida till sida. Är nog inte helt ovanligt.
E85 wants to be free!