passar camry 87-89 dämpare fjädrar fram på en st162?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Johannes Rydberg
Bilmodell: Celica st 162
Årsmodell: 88
PostOrt: Henån
Land (Country): sverige

passar camry 87-89 dämpare fjädrar fram på en st162?

Inlägg av Johannes Rydberg »

har läst här på forumet att man kan ta camry fjäder ben bak och dom skulle passa på celica. Men är det nån som vet om det även är samma fram. Hur lika är dom igentligen ?
Johannes Rydberg
Bilmodell: Celica st 162
Årsmodell: 88
PostOrt: Henån
Land (Country): sverige

Re: passar camry 87-89 dämpare fjädrar fram på en st162?

Inlägg av Johannes Rydberg »

hade hoppats att forumet s folkrace e förare visste detta. Han hade tydligen kollat upp att det passa bak iaf. Men det var sedan modellen man skulle ta av antar jag.
Codriver
Pay User
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 1988
PostOrt: Östersund
Land (Country): Sverige

Inlägg av Codriver »

Jag har varit lite inaktiv i kylan. Det var jag som tipsade om bakdämparna.

Fram vet jag inte. Det är ju lösa dämpare inne i fjäderbenen och de är oljefyllda som original. Om det är bytt på bilen är det insatsdämpare.

Om det passar från camryn törs jag inte gissa. Det ser väldigt lika ut, men något skiljer säkert. Det ser väldigt likt ut även på Carina II när man kollar utan att mäta eller jämföra.
"Wet races takes years off your life." - Paddy Lowe
folkracegubben
Bilmodell: FR Celica
Årsmodell: 0
PostOrt: Katrineholm
Land (Country): Sweden

Inlägg av folkracegubben »

Det som kanske inte stämmer är storleken på bulthålen för dom bultar som går genom navet/spindeln.
Kan inte säga med säkerhet att det är det ända, vet iaf att spindellederna inte är dom samma, Celica och Camry.
Drivknutar lika så....
Skriv svar