Totalt okunnig behöver hjälp. (Toyota corolla automat)

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
johnaxelsson
Bilmodell: Corolla
Årsmodell: 88

Totalt okunnig behöver hjälp. (Toyota corolla automat)

Inlägg av johnaxelsson »

Jag har en toyota corolla årsmodell 88 med automatlåda. Den går inte som den ska. Bilen uppför sig riktigt slött i uppförsbackar och den börjar hacka vid en hastighet av 60 km/h och vid 90 km/h. Plus att den drar ca 1,2 liter milen. Det känns som att det är lite för mycket.
Den har gått 12500 mil och gick bra när jag köpte den.
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Land (Country): Sverige
Kontakt:

Re: Totalt okunnig behöver hjälp. (Toyota corolla automat)

Inlägg av Dale »

Hej och välkommen.

Kan vara rätt mycket men när servades den senast? Tändstift, rotor, fördelarlock och sånt. Det kan bidra till att det hackar. Luftfiltret kan även vara igensatt och då drar den mycket. Luktar det mycket bensin i avgaserna så kan de vara nått vajsing med kallstarten. Antar att bilen startar och går som den skall för övrigt.
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
johnaxelsson

Inlägg av johnaxelsson »

Tack.

Den servades i slutet på februari. Då byttes tändstift, luftfilter och olja. Den gick bra i några dagar sen kom felet tillbaka. När den börjar hacka så måste man gasa på lite extra för att komma över "tröskeln"
cheetah1
Moderator
PostOrt: Ljungbyhed
Land (Country): Sverige

Inlägg av cheetah1 »

Går den olika när den är varm mot när den är kall?
johnaxelsson

Inlägg av johnaxelsson »

Jag kan inte säga att jag märker någon skillnad när jag kör,vare sig bilen är varm eller kall. däremot hackar den lite när jag står stilla med driven i men inte när neutralen är ilagd. och det är mer när bilen är varm. Kan det ha något med automatlådan att göra?
Skriv svar