Här skriver vi om våra bilar vilket innebär information och/eller ett projekt om bilen. Endast Toyotor. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Kategoriregler
Toyotor som kom efter den stora förändringen som framhjulsdrift, insprutning, tvärställd motor, nya karosser och bottenplattor så gränsen är något flytande kring 1985 - 1987. Har du en äldre bil så lägg den i Classics. Glöm ej att ange bilmodell, chassikod och årsmodell i rubriken!
Läst din projekttråd från gamla forumet och där verkade ursprunget till modifikationerna vara att du ville göra den "snålare". Har dem planerna övergivits för mera effektökande åtgärder?
R4b13z skrev:Läst din projekttråd från gamla forumet och där verkade ursprunget till modifikationerna vara att du ville göra den "snålare". Har dem planerna övergivits för mera effektökande åtgärder?
Japp vill få den att gå snålare. Denna gång gick dock modifikationerna hand i hand. Måste köra slut på några tankar för att se hur det blev med förbrukningen.
Erik Berg Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!
R4b13z skrev:Läst din projekttråd från gamla forumet och där verkade ursprunget till modifikationerna vara att du ville göra den "snålare". Har dem planerna övergivits för mera effektökande åtgärder?
Japp vill få den att gå snålare. Denna gång gick dock modifikationerna hand i hand. Måste köra slut på några tankar för att se hur det blev med förbrukningen.
Som ett steg i utvecklingen har jag monterat ett TBI-sprut på "Dieharden".
Throttle Body Injection, eller ska man kalla det för elektronisk förgasare. En enda bautaspridare på runt 700cc/min som skjuter neråt i insuget. Spjället är på enorma 30mm. Har ryckt TBI:n från en Renault 5:a.
Fick bygga en adapter i 6mm bonnjärn samt bygga om för gaswiren. Synd att gasen sitter på andra sidan, blev jäkligt tight för gaswiren.
Bilen startar och går, inget mer "turbolagg" pga segt sekundärt spjäll. Lite skrämmande incident när jag stängde av motorn, började samlas soppa ovanför spjället av någon anledning. Inget kul med 1dl sås ovanför varmt grenrör... Måste undersökas...
Erik Berg Team Bodge
Celica -75, -76, Supra -86, Crown -72, Charmant -87, LS400 -91
Chibi no Vorovu dewarimasen!