högt hc värde och ojämn tomgång, corolla 4wd 1989

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Alundmark
Bilmodell: corolla 4wd
Årsmodell: 1989
PostOrt: Malmberget

högt hc värde och ojämn tomgång, corolla 4wd 1989

Inlägg av Alundmark »

har en 89 corollla 4wd 1.6 med hc värde på ca 400, alla andra värden är bra men den går ojämnt på tomgång, eller ja, kanske på hela registret men hörs tydligast på lägre varv. låter som attg den misständer, har bytt: stift, kablar, rotor, fördelarlock, lambdasond, bränslefilter, har även testat med spridarrengöring, bilen felkodar inte för någonting.. jag blir gråhårig av detta.. :twisted: någon som har något tips?
Senast redigerad av Alundmark den mån 15 mar 2010, 16:45:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Nizzehult
Bilmodell: Yaris 1.3 -00
Årsmodell: 2000
PostOrt: -

Re: högt hc värde och ojämn tomgång, corolla 4wd 1989

Inlägg av Nizzehult »

Låter som kat'en.
Ett läckage i avgassystemet kan också ge skumma HC-värden.

Lägesgivaren för förgasarspjället kan ge ojämn tomgång.
"Told you so"
Sincerely,
Your Intuition
Alundmark

Inlägg av Alundmark »

okej, jag fantiserar om att det är misständningen som ger höga hc värden.. kan jag testa lägesgivaren på något sätt?
Alundmark

Inlägg av Alundmark »

Har nu bytt fördelaren, ingen skillnad blev det, nu är mina idé er slut, ingen som har något förslag? kan bränsletrycket ställa till med detta? någon som vet vad bränsletrycket ska vara?
Skriv svar