Kamrem eller kedja på Toyota avensis 1.8 sedan-04?
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kamrem eller kedja på Toyota avensis 1.8 sedan-04?
Hej, hittar inte någonstans i serviceboken osv om det är kamrem eller kedja? Känner mig trög nu ha ha. Har googlat men hittar inte någonstans. Det är inte heller noterat ett sådant byte på mina servicepapper, kan det vara att det är kedja då? Och om det är kamrem, är det efter ca 12.000 mil man bör byta? Mvh Tina
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: Kamrem eller kedja på Toyota avensis 1.8 sedan-04?
Kedjatina skrev:Hej, hittar inte någonstans i serviceboken osv om det är kamrem eller kedja? Känner mig trög nu ha ha. Har googlat men hittar inte någonstans. Det är inte heller noterat ett sådant byte på mina servicepapper, kan det vara att det är kedja då? Och om det är kamrem, är det efter ca 12.000 mil man bör byta? Mvh Tina

Lite prat om kamkedja.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
Re: Kamrem eller kedja på Toyota avensis 1.8 sedan-04?
Tack! Då kan folk sluta tjata om att jag ska byta kamremmen då ha ha. För jag hittade inget om det i mina papper och blev lite nervös för den har gått 10700 . Det finns alltid en massa besserwissrar som vet hur man ska sköta sin bil... "har du inte bytt den vid 10.000 km??Herregud då skär motorn snart". "Min Skoda havererade när jag inte bytte i tid"... mmm, men detta är en TOYOTA!!!! Tack för svaret:)