Min celica gt4 kyler extremt dåligt.
Har precis bytt motor. Kör original laddtryck.
När jag kör med den nyligen monterdade motorn så stiger den sakta i temp.
Det räcker att jag växlar ner och gasar på lite, så stiger tempen direkt!
Kan detta bero på att jag kör utan huv?
Kan det bero på någon luftficka i kylsysstemet?
Kan det bero på avlagringar i systemet?
Jag har även bytt termostat utan framgång.
Om man kollar ner i kylet när bilen är igång,
så ser det ut som att det är bra cirkulation i systemet.
Går det spola systemet?
Kan det vara topp-packningen som är dålig?
Kylproblem Celica GT4 ST185
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- scape_2_paradise
- Inlägg: 174
- Blev medlem: tor 27 aug 2009, 22:28:16
- Bilmodell: Celica GT4, RWD Starlet
- Årsmodell: 1990
- PostOrt: 33033
- Land (Country): Hillerstorp
- OrgNr: 8905267434
- Kontaktperson: carl-erik
-
- Sponsor
- Inlägg: 837
- Blev medlem: lör 07 mar 2009, 10:52:19
- Bilmodell: Supra mkiv 6spd US-SPEC
- Årsmodell: 97
- PostOrt: Ludvika
- Land (Country): Sverige
- Kontaktperson: Håkan
- Ort: Ludvika
Re: Kylproblem Celica GT4 ST185
Troligtvis topplockspackning. Om inte kylaren är tät. Känn på cellerna medans du varmkör motorn. Alla celler ska bli varma när motorn står och går på tomgång om inte fläkten är igång. Om det är rader som inte blir varma så cirkulerar inget vatten i dom. Tänk på att det tar en stund innan varmt vatten börjar cirkulera ut till kylaren.
Lexus IS300. Brukis
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374
Supra MKIV TT 6spd US-SPEC
Celica st205 5s-gte BEAMS, BW EFR8374