Platinatändstift...

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm
Land (Country): Sverige

Re: Platinatändstift...

Inlägg av Glenn »

Låter mycket märkligt i mina öron också, både NGK och denso är otroligt stora, verkar konstigt att köpa in saker från en stor konkurrent ?
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Dale
Siteadmin
Bilmodell: Celica GT-Four
Årsmodell: 1995
PostOrt: Älvdalen
Kontakt:

Inlägg av Dale »

Glenn skrev:Låter mycket märkligt i mina öron också, både NGK och denso är otroligt stora, verkar konstigt att köpa in saker från en stor konkurrent ?
Mmm, som å stoppa Bosch i europeiska Toyotor?
Daniel Nämnd 070-6298598
ADT251 grå, ST205 silver, ST171 röd, ST191 CS mörkgrön, ST191 CS röd, ZVW35 vit
https://www.facebook.com/ToyotaClubSweden

This message was made of 100% free and recycled electrons.[/size]
Gt-4
PostOrt: 66666

Inlägg av Gt-4 »

Låter konstigt att Renault äger 75% av nissan också, ungefär som det är med dom flesta biltillverkare dom äger en del av varandra.
Renault bygger en Traffic som sen Nissan och Opel sätter sina märken på!
Man utbyter teknologi å kunskap.
Skulle inte alls tycka de va konstigt om NGK å Nippondenso hade samma ägare eller ett samarbete.
Många gånger kan det vara billigare å köpa in en färdig produkt än å utveckla en ny.
Användarens profilbild
Glenn
Super User
Bilmodell: Celica GT-Four ST205
Årsmodell: 96
PostOrt: Stockholm

Inlägg av Glenn »

Samma ägare har dom nog inte..

"DENSO is a member of the Toyota Group of companies."

Jag tror som sagt inte det stämmer, men ärligt talat tar jag hellre NGK än denso-stift, fast densos är mitt andraval :)

Jag har f.ö hört att det är NGK som gör HKS-stiften, men det säger ändå inte så mycket efterssom dom lär göras efter kundens önskemål ändå.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.

Snabba bilar, motorcyklar, bävrar, oboy, öl, söta flickor.

http://www.repulsiv.se
Användarens profilbild
Nizzehult
Bilmodell: Yaris 1.3 -00
Årsmodell: 2000
PostOrt: -

Inlägg av Nizzehult »

Som någon nämnde här: köp på ebay.
Iridiumstift (NGK) kostar ca 265,-/st här i Sverige.
i USA har jag hittat dem för $11, dvs ca 80,-. Exakt samma stift.

Platinastiften är ännu billigare i USA, runt 50-lappen för ett bra märkesstift är ingen svårighet att hitta.
Minst 200,- brukar man få ge här.

Någon mellanhand tjänar pengar så dom kräks (inte butikerna), tur att Internet finns! :lol:
"Told you so"
Sincerely,
Your Intuition
Skriv svar