Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Igår hittade jag en vattenpöl på golvet bak på högra passagerarsidan.
Har hittat ett hål (dels) i plastlisten som släpper ned vatten på gummilisten som inte håller tätt.
Finns det något sorts klister eller "gummiersättning" man kan kladda på för att få det tätt?
Väldigt tacksam med snabbt svar, gärna innan nästa regnskur
EDIT: Kanske vart jätteotydligt men det jag vill göra är att täta ett hål i en gummilist.
Hål? Vadå hål? Kan de vara ett lufthål? Inte helt ovanligt. Är gummilisten hård och inte tätar på grund av det som finns det glycerol/glycerin man kan smörja in listerna med så blir dom som nya.
Hörde nyligen att det inte går o köpa glycerol/glycerin på appoteket längre pga. alla terrorister. Stämmer det ?
//Vesa
Jag har lagat däck på radiostyrda bilar med liquisole (tror det stavas så) det är nån slags klister/utfyllnadsmaterial som blir som gummi när det torkar.
Se till att du inte får det på fingrarna bara, kladdar som s**an..
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Finns bla på classe. Men det brukar inte bli snyggt...? Kanske bara för mej?
Har listen krymt eller bara glidit? Borde gå att få tillbaka? Trist att få in vatten i bilen!
Glenn & srylul:
Det verkar som om den hårda, svarta plastlisten har vikt sig och att gummilisten aldrig ha hållt tätt
Jag är livrädd för mögel och rost nu. Försöker torka och hålla efter så gott jag kan och det ska nog gå bra!
Tack för tipset än en gång, åker till clas ohlsson imorgon!
Jag tycker det ser ut som gummilisten bara glidit ur sitt läge. Om du lossar den hela vägen framåt och runt ner till tröskeln och sedan trär in listen ända in i hörnet där det läcker så blir det nog bra.
Har "backat" gummilisten nu som pipedreams föreslog och det gick bra men...
Det kommer ändå in vatten och jag ger mig fan på att det är det där vecket i dropplisten (tidigare kallad plastlist) som släpper in regnvatten i bilen
Dropplisten är stenhård och går inte att forma. Om ni tittar på andra bilden så ser det ut som om den ska sluta tätt mot plåten. Vet någon om dropplisten sitter fast med clips? Vågade inte rycka och dra i den för mycket pga. att jag gärna inte vill knäcka den och så ska det regna inatt. Just nu har jag dragit eltejp längst hela dropplisten i hopp om att det ska stoppa regnet från att komma in.
även tejpat dropplisten nu med eltejp hela vägen så vattnet bara kan rinna långt bakom passagerardörren eller långt framför passagerardörren men det kommer fortfarande in vatten