Vart brukar st165 toppen spricka ??

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
ENG Racing
Bilmodell: celica gt4
Årsmodell: 88
PostOrt: Västerås
Land (Country): sweden
Kontakt:

Vart brukar st165 toppen spricka ??

Inlägg av ENG Racing »

fundera på vart era st165 toppar spruckit ? Vet vart mina har spruckit förut men tänkte om nån haft spricka på nå uttaställe

tacksam för svar
Prankster
Pay User
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige

Re: Vart brukar st165 toppen spricka ??

Inlägg av Prankster »

Jag har en topp som spruckit i ovankant, genom främre väggen lr hur man ska säga, alldeles intill IC fäste (tror jag det är).. Svårt att se, men hade spruckit från övre kanten och långt ner i materialet. Kan kanske fixa bild, om det är möjligt att fota sprickan....
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
ENG Racing
Bilmodell: celica gt4
Årsmodell: 88
PostOrt: Västerås
Land (Country): sweden
Kontakt:

Inlägg av ENG Racing »

Prankster skrev:Jag har en topp som spruckit i ovankant, genom främre väggen lr hur man ska säga, alldeles intill IC fäste (tror jag det är).. Svårt att se, men hade spruckit från övre kanten och långt ner i materialet. Kan kanske fixa bild, om det är möjligt att fota sprickan....

Ok där har min spruckit med å tror sprickan går ner till avgaskanalen fick du oljarök i avgaserna då när han stått ett tag på tomgång ?
Prankster
Pay User
Bilmodell: Mr2 gtu
Årsmodell: 1991
PostOrt: Karlskoga
Land (Country): Sverige

Inlägg av Prankster »

Vet inte hur långt ner sprickan går riktigt.. Upptäckte den när jag skulle sälja toppen från en gti-motor jag slaktat på kammar o lite bös. Intressenten av den toppen undra om den spruckit på de vanliga stället, vilket jag inte kände till då. Visade sig att min originaltopp var sprucken där =P Så jag hade flyt då kan man säga, då gti-toppen var schysst! :D
Varför vara som alla andra, när det är så roligt att vara sig själv?
Skriv svar