fan att man inte kan teckna viasat sport månad för månad Känns dumt att betala 1200 per år bara för att se F1..
Verkar bli ett mkt händelserikt år detta. Nu är de gamla GP2 förarna mer varma i kläderna och vill ta poäng på riktigt. De gamla rävarna som kör på erfarenhet men kanske inte har samma sting som de nya får de hett om öronen:)
(ot, jag jobbar med installationer åt expert, en kund hade köpt hela viasats paket, med sport som tillägg, bara för att se F1... 3600kr per år, för att se F1, han var inte intresserad av några andra kanaler än viasat motor )
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Undrade faktiskt hur länge de skulle ta innan de kom upp en F1 tråd här på forumet.
Nu när de börjar bli intressant igen efter flera år. Hoppas på att Glock denna säsong.
Gissar på att Ferrari blir poänglösa i två tävlingar till.
Håller med föregående och tkr att de är helt värdelöst att tvingas köpa hela paketet om man bara är intresserad av en kanal.
Av just den anledningen kommer jag terrorisera min kära mor denna säsong (hon har guldkort) Får se hur länge jag står kvar i testamentet
Var själv på G att starta en tråd om det i söndags efter GP:t men hade inget vettigt att skriva så jag avaktade
Verkar lovande för toyota faktiskt, har inte följt F1 ordentligt utan hattat lite nu ett par säsonger men denna säsong kan bli riktigt roligt. KERS kommer nog ge lite mer underhållande körning gissar jag på också.
Jag har Viasat Guld Ni kan få göra mig sällskap framför F1 och MotoGP om ni vill
Skitkul att det börjat så bra för Toyota, det var lite av en överraskning faktiskt. Den nya diffusern gör mycket till, hoppas bara att den går igenom prövningen framigenom(efter kina var det väl)...
Larco skrev:
Jag har Viasat Guld Ni kan få göra mig sällskap framför F1 och MotoGP om ni vill
Jag kommer jättegärna och hälsar på Tråkigt att bara kunna se kvalet och något kort sammandrag från tävlingen som visas på Kanal6
Har lite frågor som jag inte lyckats läsa mig till:
Vad har dom gjort med bakvingarna på samtliga bilar?
Vad innebär den här omtalade "diffusern" och vad gör den?
Varför fick inte alla bilar "kers"?
Fnys skrev:
Har lite frågor som jag inte lyckats läsa mig till:
Vad har dom gjort med bakvingarna på samtliga bilar?
Vad innebär den här omtalade "diffusern" och vad gör den?
Varför fick inte alla bilar "kers"?
Man har förändrat regelverket så att mängden downforce som tillåts genereras är minskad, därmed har bakvingar, framvingar och diffuser förändrats. Jag tror det var så iallafall, kan vara så att man satt regelverk att vingarna ej får vara bredare och djupare än så och så.
En diffuser hjälper luften flöda under bilen på ett bättre sätt än om det bara var platt yta därunder. Wikilänk
Alla bilar kan få KERS, men de flesta teamen har inte varit villiga att fullsatsa på detta innan dess att dess förträfflighet bevisats på bana. Framförallt höjer "KERS" systemet vikten fram i bilen, och detta skapar problem med viktfördelning vilket gör bilen obalanserad. Det är väl framförallt det vi sett resultaten av under de första racen (McLaren, Ferrari är inte självskrivna vinnare längre vilket gör sporten roligare).
rejj skrev:
Man har förändrat regelverket så att mängden downforce som tillåts genereras är minskad, därmed har bakvingar, framvingar och diffuser förändrats. Jag tror det var så iallafall, kan vara så att man satt regelverk att vingarna ej får vara bredare och djupare än så och så.
Bland annat är bakvingen är kortad med 25cm. Från tidigare 100cm till 75cm.
Avståndet mellan framvingen och marken är också minskat.
Sägs att bilarna nu har ca 50% mindre downforce.
Den omdiskuterade diffusern som bl.a Toyota använder har en extra tunnel som förstärker effekten av diffusern. Dem team som inte har den extra tunneln menar att de går emot "andan" av regeländringarna (som var till för att minska downforce), medans Toyota menar att dem bara tolkat reglerna.
Jaja hur som helst så hoppas jag att dem får behålla den, bl.a. för att smälla "storteamen" på fingrarna
Såhär efter två tävlingar så verkar de som att KERS-bilarna bara har fördel ut ur kurvorna. Men hur mycke negativt man tappar med KERS är lite svårt att räkna på. Bl.a Alonso som har svårt med tempot allmänt.