Klarar sig supra motorn vid kamrems brott
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Klarar sig supra motorn vid kamrems brott
Har nämligen hört talas om att den skulle klara det då de var sånt stort mellan rum mellan ventiler o kolvar org detta gäller motorn som sitter i mkiv. Var eventuellt samma sak med 7mgte
-
- Moderator
- PostOrt: Ljungbyhed
- Land (Country): Sverige
Re: Klarar sig supra motorn vid kamrems brott
Enligt vad jag har hört ska alla toyotas bensinmotorer vara non-interference, dvs att dom klarar sig vid kamremsbrott, dock var det nån som sa att vissa av leanburnmotorerna (dom som heter nåt med F, XYY-FY) (X = siffra och Y = bokstav) skulle kunna uppbåda rätt fina svampplantager vid brott på kamdrivningen.
Sen har vi ju förstås dieslarna med löjligt höga kompressionsförhållanden, sålänge inte nån uppfinner variabel kompressionshöjd (jag vill att alla som vet att saab faktiskt har experimenterat med detta är alldeles tysta) lär det obönhörligen krasa rätt obehagligt i en sån också.
Sen har vi ju förstås dieslarna med löjligt höga kompressionsförhållanden, sålänge inte nån uppfinner variabel kompressionshöjd (jag vill att alla som vet att saab faktiskt har experimenterat med detta är alldeles tysta) lär det obönhörligen krasa rätt obehagligt i en sån också.