Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Köpte mig min första Toyota Carina E 1993:a i helgen, nöjd med bilen men glömde att titta om central låset fungerade som det ska då jag provar låsa förar dörren med nyckeln får man det klassiska låsljudet men dörrarna låses ej provar jag öppna dörren då jag tagit ur nyckeln är dom öppna fortfarande.
Provar jag den elektroniska knappen inifrån som låser alla dörrar gör den det och dörrarna låses, känner jag på bil dörren då är den låst kan sedan låsa upp den med nyckeln utan problem.
Då jag sitter inne i bilen och låser bilen med knappen ser jag själv (låsknappen den i plast?) gå i ett läge åt höger låser jag upp inifrån går den till läget åt vänster, men provar jag med nyckeln då jag tittar in genom fönstret får jag bara låsljudet med den knappen rör sig inte alls till läget längst åt höger.
Ja alla dörrar passagerardörren går det ej att vrida åt något håll alls är stumt där.. funderar på om något rostat i hop där tänkte prova smörja lite där men min omega spray var slut.
Är det centralåset som måste bytas eller kan det va någe annat? skumt att det funkar bra inifrån samt att jag kan låsa upp bilen med nyckeln om jag låser bilen inifrån.
Funkar låsen innifrån men inte utifrån är det troligast nått mekaniskt i dörren. När du vrider på nyckeln så är det en stång som går till en brytare som skall öppna/låsa dom andra dörrarna. Typ som du låser/öppnar med knappen vid elhissarna på förardörren. Har själv lite strul med låset på förardörren. Använder mig av larmdosan för att låsa upp och låsa bilen men förardörren vill inte låsa sig utan den får jag låsa manuellt.
Monterade vinterdäcken i går tyckte efter det var klart att jag har något klonk i bland då jag kör sakta över gupp låter som det kommer höger bakifrån hörde inte det då jag blåste på på motorvägen, funderar om något kan ha satt sig fel då jag hissade bilen har varit med om något liknande på andra bilar ska hissa upp bilen och sänka den igen i dag och se vad som händer.
Annars vad är det som brukar strula om det klonkar då man kör sakta i gupp osv någon bussning eller är det stötdämparna bak som är på sista versen gungade lite på bilen och tyckte inte den svajade något alls kändes tajt bak, men dom kanske kan va dåliga ändå dämparna även fast dom känns okej då man gungar lite på bilen?.