Dåligt halvljus (xenon) på Toyota Avensis Executive

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
T62
Bilmodell: Avensis
Årsmodell: 2007

Dåligt halvljus (xenon) på Toyota Avensis Executive

Inlägg av T62 »

Jag har en Toyota Avensis Executive med xenon-halvljus. Bilen är 3 år gammal och har gått 7000 mil. Halvljuset är så dåligt att blinkersljusen lyser upp bättre. På min serviceverkstad (inte Toyota) sa de att reflektorerna såg helt matta ut och att man nog måste byta hela strålkastarna, vilket kommer att kosta minst 10 000 kr. Jag ska kolla med Toyota om man kan betrakta detta som en godwill-reparation. har någon annan haft motsvarande problem och vad har Toyota sagt då?
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Re: Dåligt halvljus (xenon) på Toyota Avensis Executive

Inlägg av PierreW »

F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
JEP
Bilmodell: Avensis 2.0 vvti
Årsmodell: 2003

Re: Dåligt halvljus (xenon) på Toyota Avensis Executive

Inlägg av JEP »

som sagt, du är inte ensam. här är min "berättelse" om toyotor med gråstarr...
http://www.toyotaclubsweden.com/viewtop ... =10&t=3442

verkar inte finnas att köpa nya strålkastare för faceliftade avensis med xenon på andr ställen än hos Toyota. Trodde jag hittat förr, men det var för H7-lampa tyvärr (och billiga).

vet ni om de nya man köper hos Toyota för 5500:- /st är av annan konstruktion/märke än de som tappar livsgnistan efter tre år?

en tanke, kunde man gå tillbaks till H7 utan allt för mycket problem? manuella höj/sänk blir man utan men men?
Skriv svar