Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Funderar på att ge mig på en Supra med trasiga vevlager. Den som finns på blocket.
Är det sant att man kan byta dom utan att lyfta motorn?
Hur stor är risken att det är något annat som man behöver byta, förutom olja
Det är en MKIII vi pratar om från 92.
Kan kan man väl, men personligen gillar jag inte att göra så, har vevlager rasat vet man inte vad för nåt annat som är lesset också, veven vill man ju absolut kolla upp, och det GÅR väl att göra på plats också, förutsatt att den ser bra ut.
Just nu: Celica GT-Four ST205 (Black sin) , Celica GT ST202 (kvicksilver), Tesla model 3 LR DM (Smalltop),Pontiac Fiero GT V6, SAAB 9-5 Aero sportsedan (Goldie), SAAB 9-5 Aero sportcombi, SAAB 9-5SE 2.0 turbo (silversaaben), Suzuki GSX1100e (brööl), Suzuki GS500e (bumse), Honda NX650 Dominator.
Glenn skrev:Kan kan man väl, men personligen gillar jag inte att göra så, har vevlager rasat vet man inte vad för nåt annat som är lesset också, veven vill man ju absolut kolla upp, och det GÅR väl att göra på plats också, förutsatt att den ser bra ut.
Har du gjort det eller vet någon som har ? Fått olika svar på olika ställen , oftast får man inte loss oljetråget för framvagnen....
Läste nånstans att det är inget ovanligt fel om man trimmar en supra att den skär i lagrena - liten oljemängd i motorn original.
Tack för snabba svar btw, trevligt med forum där folk är vakna
Mja, minns inte hur mk3 ser ut där under men bulan på tråget sitter väl på mitten vad jag minns, så nåt är nog ivägen. Det känns ju iaf lite bättre om man river isär den och gör det på riktigt så att säga. Speciellt om man hade tänkt fortsätta ladda på lite. Om om man är nyfiken på saker så lär man sig säkert ett och annat dessutom. Har ett par bra snabblästa pdf böcker i ämnet, pm'a gärna om det blir aktuellt. ps. undrar hur mycket lagerras det är, jag menar jag körde ju min hem med smått knackande lager och veven var absolut minsta problemet på min motor..
Hade inte dom första mk3:erna kassa vevlager hör för mej det du brukar gå om inte oljebyterna är gjorda som dom skall och du kan byta på plats bort med tråget bara
Om du inte ser någon skada på veven så är det bara att köra