Tja. Jag undrar om ni vet vart jag kan få tag på ett oljerör till en Toyota Celica 2.0 i 16V -94. Hörde mig för till Toyota, men ett nytt oljerör skulle bli svindyrt.
Vad ska jag göra? Verkar vara jättesvårt att få tag på?!
Tack på förhand!
Oljerör Toyota Celica
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
- PierreW
- Moderator
- Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
- PostOrt: Borgstena (Bôsht)
Re: Oljerör Toyota Celica
Är inte så hemma på Celica, men är det till ett oljekyl i fronten?TBackst skrev:Tja. Jag undrar om ni vet vart jag kan få tag på ett oljerör till en Toyota Celica 2.0 i 16V -94. Hörde mig för till Toyota, men ett nytt oljerör skulle bli svindyrt.
Tack på förhand!
90tals Corollor har oljerör till kylaren som ofta rostar sönder. Brukar gå att ersätta de trasiga med oljebeständig slang

F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
-
- Bilmodell: Corolla G6R Blacktop
- Årsmodell: 99
- PostOrt: Floda
- Land (Country): Sverige
Re: Oljerör Toyota Celica
PierreW skrev:Är inte så hemma på Celica, men är det till ett oljekyl i fronten?TBackst skrev:Tja. Jag undrar om ni vet vart jag kan få tag på ett oljerör till en Toyota Celica 2.0 i 16V -94. Hörde mig för till Toyota, men ett nytt oljerör skulle bli svindyrt.
Tack på förhand!
90tals Corollor har oljerör till kylaren som ofta rostar sönder. Brukar gå att ersätta de trasiga med oljebeständig slang
Där röret har rostat sönder (antar att det rostat sönder) kapar du av och ersätter med slang