Strålkastarspolning, hur komma åt...?

Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
Kategoriregler
Service och reparationer. Typ standard eller orginalgrejjer. Tänk på att ange bilmodell, årsmodell och kanske motorbeteckning eller storleken på motorn. Hör av er om lösningen ni fick fungerade så alla vi andra vet.
OKCorolla
Bilmodell: Toyota Corolla
Årsmodell: 2001

Strålkastarspolning, hur komma åt...?

Inlägg av OKCorolla »

Hejsan!

Jag har en Corolla 2001 som strålkastarspolningen inte fungerar på högersidan. Jag har lyckats få in min hand långt nog för att känna att slangen verkar ha lossat från munstycket. Jag kan dock inte komma på något sätt att få tillbaka slangen utan att montera bort hela frontspoilern. Hoppas någon vet något sätt att montera bort munstycket utan att sätta sticksågen i fronten, för jag känner inte för att montera ner hela fronten, men det kanske är lätt????(snälla svara ja...)
PartyBoy
Bilmodell: Yaris Verso -04, Yaris -13
Årsmodell: 2013

Re: Strålkastarspolning, hur komma åt...?

Inlägg av PartyBoy »

Det grejar du själv lätt på en timme, räcker säkert att släppa ena sidan av stötfångaren så du kommer åt slangen. Lekande lätt! :D
---------------------------
Toyota Mek
Milkshaken
Bilmodell: RAV 4 2,0 VVTi M/D
Årsmodell: 2011
PostOrt: Ankarsrum
Land (Country): Sverige

Inlägg av Milkshaken »

Hej och välkommen till TCS OKCorolla....

Ja jag är rädd för att du måste demontera spoiler och kanske lite till...
Jag vet inte hur det är på Corollan, men Avensisen av samma årsmodell stod det i instruktionsboken att man inte fick byta dimljuslampor eller något själv. jag utgår ifrån att det var för krockkuddesensorerna..... Bryt batteriet först för att vara på säkra sidan, så inte någon kudde utlöses...när du håller på att demontera spoiler, skärmar mm...

PierreW här på forumet får kommentera om jag har fel....:)
http://www.toyotaclubsweden.com för nöjda bilägare.
http://www.motorforum.nu/övriga motorer.
http://www.toro.com
briggs o stratton....

Om man skiter i var man är, då kan man ju aldrig vara vilse....
Användarens profilbild
PierreW
Moderator
Bilmodell: Tundra 2007, Lexus IS300 2002
PostOrt: Borgstena (Bôsht)

Inlägg av PierreW »

Milkshaken skrev:Hej och välkommen till TCS OKCorolla....

Ja jag är rädd för att du måste demontera spoiler och kanske lite till...
Jag vet inte hur det är på Corollan, men Avensisen av samma årsmodell stod det i instruktionsboken att man inte fick byta dimljuslampor eller något själv. jag utgår ifrån att det var för krockkuddesensorerna..... Bryt batteriet först för att vara på säkra sidan, så inte någon kudde utlöses...när du håller på att demontera spoiler, skärmar mm...

PierreW här på forumet får kommentera om jag har fel....:)
Nja riktigt så känsligt är de inte.

Men vill man vara säker så ska man givetvis lägga av minuskabeln vid allt el-arbete på bilen.
F.d Toyota mek.
---------------------------
Nu? Eller med en gång?
OKCorolla
Bilmodell: Toyota Corolla
Årsmodell: 2001

Inlägg av OKCorolla »

Tack för hjälpen, jag ska försöka mig på en spoiler operation i helgen, om det är skapligt varmt... Det är ju inte en kritisk del, så är det snö och kyla får det vänta lite.

Simma lungt!!
Skriv svar